Bu araştırmanın amacı; 1995-2018 yılları arasında Türkiye'de marka alanında yazılmış doktora tezlerinin hangi yılda yayınlandığı, konusu, üniversitesi, anabilim dalı, dili, sayfa sayısı, kaynakça sayısı, araştırma yöntemi, araştırma modeli, örnekleme hacmi, hipotez sayısı ve anahtar kelime sayısı dikkate alınarak tasnif edilmesidir. Bu kapsamda Yükseköğrenim Kurulu Başkanlığı (YÖK) Ulusal Tez Merkezi veri tabanında kayıtlı olan toplam 221 Doktora tezi incelemeye tabi tutulmuştur. Toplanan veriler bibliyometrik analiz yöntemi ile sınıflandırılmıştır. Araştırmada kullanılan parametreler ise hangi yılda yayınlandığı, konusu, üniversitesi, anabilim dalı, dili, sayfa sayısı, kaynakça sayısı, araştırma yöntemi, araştırma modeli, örnekleme hacmi, hipotez sayısı ve anahtar kelime sayısı şeklindedir. Araştırma sonuçlarına göre marka alanında en fazla çalışılan konu; marka değeri, en az çalışılanı ise marka etiği konusudur. Ayrıca araştırmanın diğer sonuçlarına göre nicel araştırma yöntemlerinin daha fazla kullanıldığı, nitel araştırma yönteminin daha az kullanıldığı saptanmıştır.
The purpose
of this research is to classify doctoral thesises written in the area of brand
in Turkey between the years 1995-2018 in terms of what year they are published,
subject, university, department, language, number of pages, bibliography number
of research methods, research design, sampling volume, classification
considering the number of hypotheses number and keyword. In this context, a
total of 221 doctoral dissertations, which were registered in the National
Thesis Center database of the Higher Education Board (YÖK), were examined. The
data were classified by bibliometric analysis method. The parameters used in
the study are the year of publication, subject, university, department,
language, number of pages, number of references, research method, research
model, sampling volume, number of hypotheses and number of keywords. According to
the research results, the most studied subject in the field of brand is brand
value and the least studied is the subject of brand ethics. In addition, it was
determined that qualitative research method was used less than quantitative
research methods.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.
USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr