Bu çalışmada öğretim süreçlerinde ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin olumlu söylemleri değerlendirebilmeleri için kullanılacak geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek amaçlanmıştır. Çalışma için alanyazında söylem ve olumlu söylem ile ilgili çalışmalara taranarak madde havuzu oluşturulmuştur. Hazırlanan maddeler uzman değerlendirmeleri ve öğrencilere ön uygulamadan sonra hazır hale getirilmiştir. Ölçek uygulaması yapıldıktan sonra geçerlik kapsamında açımlayıcı faktör analizi yapılmış ve toplam varyansın % 51’inin açıklandığı 25 maddeden oluşan dört alt boyuta sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Daha sonra doğrulayıcı faktör analizi yapılarak ki-kare değerinin (χ 2/sd ) 1.87 olduğu, SRMR değerinin 0.05; TLI değerinin 0.88; CFI değerinin 0.9 olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ölçeğin bu yapıda uyumlu olduğu görülmüştür. Aynı zamanda ölçeğin güvenirlik hesaplamalarında Cronbach Alpha değeri ve McDonald’ın Omega katsayısı hesaplanmıştır. Öğretimde Olumlu Söylem Ölçeğinin tümü için Cronbach Alpha değeri 0.91, McDonald’ın Omega katsayısı 0.91 olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ölçeğin ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu görülmektedir. Geliştirilen bu ölçek ilkokul öğrencileri tarafından olumlu söylemi değerlendirilmek amacıyla geliştirilmiştir. Öğretim süreci düşünüldüğünde öğretmenin, öğrencilerin olumlu söylem düzeylerini belirlemek amacıyla da bir ölçek geliştirilebilir.
Olumlu söylem Ölçek geliştirme İlkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri
In this study, it was aimed to develop a valid and reliable measurement tool to be used for 3rd and 4th grade primary school students to evaluate positive discourse in teaching processes. For the study, an item pool was created by reviewing the literature on discourse and positive discourse. The prepared items were made ready after expert evaluations and pre-application to students. After the scale was applied, exploratory factor analysis was performed within the scope of validity and it was concluded that it had 4 sub-dimensions consisting of 25 items explaining 51% of the total variance. Then, confirmatory factor analysis was performed and it was concluded that the chi-square value (χ 2/sd ) was 1.87, SRMR value was 0.05, TLI value was 0.88 and CFI value was 0.9. It was found that the scale was compatible with this structure. At the same time, Cronbach Alpha value and McDonald's Omega coefficient were calculated in the reliability calculations of the scale. It was concluded that the Cronbach Alpha value for the whole Positive Discourse in Teaching Scale was 0.91 and McDonald's Omega coefficient was 0.91. It can be stated that the scale is a valid and reliable measurement tool for primary school 3rd and 4th grade students. This scale was developed to enable primary school students to evaluate positive discourse. Considering the teaching process, a scale can also be developed for teachers to determine the level of student’s positive discourse.
Positive discourse scale development primary school 3rd and 4th grade students.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 17 Sayı: Özel Sayı |