Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin yenilikçi davranış özellikleri ile motivasyonel kararlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla planlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipte planlanan araştırmanın örneklemini araştırmanın dahil edilme kriterlerine uyan 334 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Yenilikçi Davranış Ölçeği (YDÖ) ve Motivasyonel Kararlılık Ölçeği ile 10-30 Ekim 2021 tarihleri arasında toplanmıştır. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin Yenilikçi Davranış Ölçeği puan ortalamalarının 75.53±16.92, Motivasyonel Kararlılık Ölçeği puan ortalamalarının ise 41.94±9.85 olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin akademik başarı algıları ile motivasyonel kararlılık ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde fark bulunurken (p<0.05), diğer tanıtıcı özellikler ile Yenilikçi Davranış Ölçeği puan ortalaması arasında anlamlı fark bulunmamıştır (p>0.05). Ayrıca hemşirelik öğrencilerinin Yenilikçi Davranış Ölçeği puan ortalamaları ile Motivasyonel Kararlılık Ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan ileri düzeyde pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır (r=0.683; p<0.001). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin yenilikçi davranış düzeylerinin yüksek, motivasyonel kararlılık düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu ayrıca yenilikçi davranış özelliklerinin artmasıyla motivasyonel kararlılık düzeylerinin de arttığı belirlenmiştir.
Hemşirelik öğrencisi Yenilikçi davranış Motivasyonel kararlılık.
Aim: This study was planned to determine the relationship between the innovative behavior characteristics of nursing students and their motivational persistence levels. Materials and Methods: The sample of the study, which was planned as descriptive and relationship-seeking, consisted of 334 nursing students who met the inclusion criteria of the study. Data were collected between 10-30 December 2021 with Personal Information Form, Innovative Behavior Scale and Motivational Persistence Scale. Results: Nursing students' mean scores on the Innovative Behavior Scale were 75.53±16.92; Motivational Persistence Scale mean score was determined as 41.94±9.85. While there was a significant difference between the groups between the motivational persistence levels of the students and the perception of academic achievement (p<0.05), no significant difference was found between the other descriptive characteristics and the Innovative Behavior Scale mean score (p>0.05). In addition, it was determined that there was a statistically highly positive and significant relationship between the mean scores of the Innovative Behavior Scale and the Motivational Persistence Scale of nursing students (r=0.683; p<0.001). Conclusion: Nursing students' innovative behavior levels are high; it was determined that the motivational persistence levels were moderate, and the motivational persistence levels increased with the increase in innovative behavior characteristics.
Nursing student Innovative behavior Motivational persistence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |