Amaç: Bu çalışmanın amacı, 2002 yılı itibariyle dönüşüm ve değişim yaşayan Türkiye sağlık sisteminin sağlık hizmeti kullanıcılarının gözünden değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmanın evrenini Yozgat il merkezinde ikamet eden, son bir yılda kendisi ya da yakını için en az bir kez hastaneye gitmiş ve 30 yaş ve üzerinde olan kişiler oluşturmaktadır. Çalışmada belirlenen örneklem sayısına ulaşılmış ve bu araştırma 384 kişi ile gerçekleştirilmiştir.
Bulgular: Çalışmada araştırma ölçeğinin 6 boyut altında toplandığı belirlenmiştir. Madde ve boyutların ortalamaları katılım payı ve sevk boyutları hariç 3,00’ın üzerindedir. Boyutların; katılımcıların yaş, cinsiyet, eğitim, sağlık sigortası, iş durumu, aylık gelir, son bir yılda hastaneye gitme sayısı gibi demografik ve kişisel özelliklerine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Bu çalışma sonucunda boyut ortalamalarının 3,00’ün üzerinde ancak 4,00’ün altında olması memnuniyetin orta düzey olduğu şeklinde yorumlanabilir.
Sonuç: Türkiye geneli için belirlenen memnuniyet oranlarının da 2015’ten itibaren her yıl düşme eğiliminde olması bu çalışma sonuçlarının Türkiye geneline ilişkin sonuçlar ile benzer olduğu şeklinde yorumlanabilir. Bu nedenle 2002 sonrası gerçekleştirilen köklü değişiklikler ve dönüşümle sağlık alanında kazanılan başarıların ardından yükselen memnuniyet oranlarının tekrar düşüşünün sebepleri araştırılmalı ve bireylerin memnuniyet oranlarının tekrar yükseltilmesine yönelik çaba harcanmalıdır.
Aim: The aim of this study, as of 2002 transformation and change lives through the eyes of the user to evaluate the health care system of Turkey.
Methods: The population of the study consists of people who reside in the city center of Yozgat and have gone to the hospital for themselves or their relatives at least once in the last year, and are over 30 years old. The sample size determined in the study was reached, and the research was carried out with 384 people.
Results: In the study, it was determined that the research scale was collected under 6 dimensions. The mean of the items and dimensions are above 3.00, excluding the participation share and shipping dimensions. It has been determined that the dimensions differ according to the demographic and personal characteristics of the participants such as age, gender, education, health insurance, job status, monthly income, and the number of hospital visits in the last year. As a result of this survey, the fact that the dimensions’ means are above 3.00 but below 4.00 can be commented as a medium level of satisfaction.
Conclusions: That the downward trend in each year since 2015, the satisfaction rate determined for Turkey in general be similar to the results that may be expressed as Turkey regarding the overall results of this study. For this reason, the reasons for the decrease in satisfaction rates that increased after the radical changes and transformation achieved in the field of health after 2002 should be investigated and efforts should be made to increase the satisfaction rates of individuals again.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |