AMAÇ: Araştırma, ebelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerini ve eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
YÖNTEMLER: Çalışmanın evrenini ve örneklemini Mersin Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü’nde okuyan 251 öğrenci oluşturmuştur ve uygulamayı 149 öğrenci kabul etmiştir. Veriler, bireysel bilgileri içeren anket formu ve Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği (KEDEÖ) ile toplanmıştır. İstatistik analizler için SPSS 11.5 paket programından yararlanılmıştır. Sürekli ölçümlere ait normallik kontrolleri Shapiro Wilk testi ile değerlendirilmiştir. Sürekli ölçümlere ait analizler One Way ANOVA ile test edilmiştir.
BULGULAR: Araştırmaya katılan öğrencilerin % 69’unun 18-22 yaş aralığında, %72’si normal lise mezunu, % 69’unun annesinin, % 65’inin ise babasının ilköğretim mezunu olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların eleştirel düşünme puan ortalaması 199 ± 22 olarak saptanmıştır. Katılımcıların % 94’ünün düşük, % 6’sının orta eleştirel düşünme düzeyine sahip olduğu saptanmıştır.
SONUÇ: Sonuç olarak ebelik bölümü öğrencilerinin büyük oranda düşük eleştirel düşünme düzeyine sahip oldukları ve KEDEÖ’nin alt ölçekleri incelendiğinde bazı demografik özelliklerin eleştirel düşünme becerilerini etkilediği belirlenmiştir.
OBJECTIVE: This study aims to examine the critical thinking levels of students studying in midwifery associate degree program and to identify the factors affecting students’ critical thinking abilities.
METHODS: 149 out of 251 total students studying in School of Health-Midwifery Department of Mersin University were involved in the study. The data were collected using the survey prepared by the researchers and the California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI). SPSS 11.5 was used for statistical analysis. The Shapiro-Wilk test was used to determine if the continuous variables were normally distributed. One Way ANOVA test was used for continuous variables.
RESULTS: It was found that 69 % of the students who took part in the study were between 18 and 22, 71 % of the students graduated from regular high schools and that mothers of 69 % of the students and fathers of 65% received only primary school education. The critical thinking average score of the participants was found as 199 ± 22.
CONCLUSION: We found that 94% of the participants had low level of critical thinking skills and that some demographic characteristics affected their critical thinking abilities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |