AMAÇ: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinde empati-özgecilik ilişkisini ve özgeci davranışı etkileyen faktörleri belirlemektir.
YÖNTEMLER: Araştırma Balıkesir Üniversitesi Bandırma Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim gören 218 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Özgecilik Ölçeği ve Empatik Eğilim Ölçeği ile toplanmıştır. Bulguların değerlendirilmesinde yüzdelik dağılım, pearson korelasyon analizi, t testi, Anova ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır.
BULGULAR: Öğrencilerin empatik eğilim puan ortalamaları X=67.66, özgecilik puan ortalamaları ise X=70.16’dır. Empatik eğilim ve özgecilik düzeyi arasında pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır. Anne- babası okuryazar olmayan ve yakın arkadaşı olmayan öğrencilerin özgecilik düzeylerinin anlamlı düzeyde düşük olduğu saptanmıştır.
SONUÇ: Hemşirelik eğitiminde öğrencilere özgecilik gibi profesyonel değerlerin öğretilmesi ve öğrencilerin empatik beceri ve eğilimlerinin geliştirilmesi oldukça önemlidir.
OBJECTIVE: The objective of this study was to investigate the relationship between empathy and altruism in nursing students, and identify the factors affecting the altruistic behavior.
METHODS: The study was conducted with 218 students receiving education at Balıkesir University, Bandırma High School of Nursing. Data were collected by Personal Information Form, Altruistic Scale and Emphatic Tendency Scale. Percentage, Pearson correlation analysis, t test, Anova and Kruskal Wallis tests were used for the analysis of the data.
RESULTS: Students' average scores of empathic tendency were X=67.66, mean scores of altruism were X=70.16. There was a positive and statistically significant relationship between empathic tendency and altruism. Students, whose parents were literate and who had no close friend, were found to have significantly lower levels of altruism.
CONCLUSION: It is very important to teach nursing students the professional values such as altruism and develop their empathic skills and tendencies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2 |