Amaç: Bu çalışmada, Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören ebelik bölümü öğrencilerinin anatomi eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Gereç ve Yöntem: Araştırmaya, XXXX Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik bölümü öğrencilerinden oluşan toplam 328 bireyin 294’ü katılım göstermiştir. Öğrencilere anatomi eğitimini değerlendirmeleri amacıyla 3’ü açık uçlu, 23’ü ise kapalı uçlu olmak üzere 26 sorudan oluşan anket formu yöneltilmiştir. Edinilen veriler, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 22.0 paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20.71 ± 1.88 olup %76.9’u ebelik bölümünü isteyerek seçtiğini belirtmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerden %64.3’ü anatomi eğitiminin 10:20–12:00 saatleri arasında verilmesini ve anatomi eğitimi sınav türünün, %75.5’i “çoktan seçmeli”, %12.2’si “kısa cevaplı”, %10.2’si “klasik yazılı”, %2’si ise “sözlü” olması gerektiğini ifade etmiştir. Çalışmada, 11’i sağlık meslek lisesi, 56’sı ise Anadolu lisesi mezunu olan 67 öğrenci, anatomi öğrenimi konusunda güçlük çektiğini bildirmiştir (p<0.05). Sağlık meslek lisesinden mezun olan öğrencilerin anatomi eğitimi vize-final başarı ortalamalarının diğer liselere göre fazla olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Sonuç: Anatomi eğitiminin niteliğinin arttırılmasında öğrenci geri bildirimleri oldukça değerlidir. Öğrencilerden alınan bu geri bildirimler doğrultusunda anatomi eğitimi ders planı ve içeriklerinin yeniden düzenlenmesinin, anne ve bebek açısından önemli görevler üstlenen ebelik öğrencilerinin insan anatomisini daha kaliteli öğrenmelerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Aim: In this study, it is aimed to evaluate the views of midwifery students studying at the Faculty of Health Sciences on anatomy education. Materials and Methods: 294 of 328 individuals, consisting of students from XXXX University, Faculty of Health Sciences, Midwifery Department, participated in the research. In order to evaluate the anatomy education, the students were asked a questionnaire consisting of a total of 26 questions, 3 of which were open-ended and 23 of which were closed-ended. The obtained data were analyzed by transferring them to the SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 22 package program. Results: The average age of the students participating in the study was 20.71 ± 1.88, and 76.9% of these students stated that they chose the midwifery department willingly. 64.3% of the students participating in the study stated that anatomy education should be given between 10:20-12:00; stated that 75.5% of the anatomy education exam should be "multiple choice", 12.2% "short answer", 10.2% "classical written" and 2% "oral". In the study, a total of 67 students, 11 of whom graduated from health vocational high school and 56 of whom graduated from Anatolian high school, reported that they had difficulty in learning anatomy (p<0.05). It was determined that the success average of the anatomy education midterm-final exam of the students who graduated from the health vocational high school was higher than the other high schools (p<0.05). Conclusion: Student feedback is very valuable in increasing the quality of anatomy education. It is thought that rearranging the anatomy education lesson plan and content in line with the feedback received from the students will contribute to the better quality learning of human anatomy by midwifery students who undertake important tasks for the mother and baby.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 3 |