Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin sağlık okuryazarlığı (SOY) düzeylerini ve geleneksel ve tamamlayıcı tıp (GTT) tutumlarını belirleyerek, SOY ile GTT arasındaki ilişki incelenmektir. Gereç ve Yöntem: bu kesitsel çalışama 2021-2022 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde öğrenim gören 333 öğrenci ile gerçekleştirildi. Veri toplama aracı olarak sosyodemografik özellikler, Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Tutum Ölçeği ve Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği kullanıldı. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20.14±1.80 olup, %80.5’i kadındır. Öğrencilerin GTT Tutum Ölçeği’nden aldıkları toplam puan ortalamasının 110.29±20.13, SYO Ölçeği’nden aldıkları toplam puan ortalamasının 102.69±19.30 olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin “GTT Tutum Ölçeği toplam puan ortalamasıyla”; “alınan dersler içinde geleneksel ve tamamlayıcı tıbba ilişkin konu anlatılması” ve “geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarına ilgi düzeyi” değişkenleri arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlıdır (p<0.01). SOY Ölçeği ve GTT Tutum Ölçeği arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir korelasyon saptandı (r=0.225, p<0.01). Sonuç: Öğrencilerin sağlık okuryazarlığı arttıkça ve geleneksel ve tamamlayıcı tıp bilgi düzeyi de orta düzeyde pozitif yönde artmasında etkili olmuştur.
Sağlık okuryazarlığı Geleneksel tamamlayıcı tıp Hemşirelik Öğrenci
yok
yok
Objective: The aim of this study is to determine the health literacy (HL) levels of nursing students and their traditional and complementary medicine (CAM) attitudes, and to examine the relationship between HL and CAM. Materials and Methods: This cross-sectional study was carried out with 333 students studying in the Faculty of Health Sciences, Nursing Department of a state university in the fall semester of the 2021-2022 academic year. Sociodemographic characteristics, Traditional and Complementary Medicine Attitude Scale and Health Literacy Scale were used as data collection tools. Results: The mean age of the students participating in the study was 20.14±1.80 and 80.5% of them were women. It was determined that the total mean score of the students from the GTT Attitude Scale was 110.29±20.13, and the total mean score of the SYO Scale was 102.69±19.30. With the students' "GTT Attitude Scale total score average"; The difference between the variables "teaching about traditional and complementary medicine in the lessons" and "level of interest in traditional and complementary medicine practices" is statistically significant (p<0.01). A moderately positive and significant correlation was found between the SOY Scale and the GTT Attitude Scale (r=0.225, p<0.01). Conclusion: The increase in the health literacy of the students and the level of CAM knowledge were also effective in the moderate positive increase.
Health literacy Traditional complementary medicine nursing student
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 1 |