Bazı Türkiye Cumhuriyetinin kurulmasıyla birlikte havacılık alanında hızla çalışmalara başlanmıştır. Hava araçlarının sayısının artmasına bağlı olarak düzenli bir şekilde tamir edilip bakımlarının yapılmalarına ihtiyaç duyulmuştur. Böylece, bez ve ahşap olanları zorunlu olarak, madeni uçakları ise ikinci derecede uçuşa hazırlamak amacıyla hangarlar inşa edilmiştir. Hangarlar, seferberlik sırasında taşınabilir bez hangarlar, yarı yarıya madeni hangarlar ve sabit inşa edilmiş hangarlar olmak üzere üç şekilde yapılmıştır. Meydanlarla hangarların mümkün olduğu kadar şehir merkezlerinden uzaklarda bulunmalarına dikkat edilmiştir. Ayrıca, hava meydanlarıyla hangarların çevresinde uçakların hareketlerine engel olabilecek uzun ağaçlar, tepeler ve telgraf direkleri olmamasına da önem verilmiştir. Aşağıda, Türkiye Cumhuriyetinin ilk yıllarında hava meydanları ve hangarların özellikleriyle bu konuda yapılan çalışmalar anlatılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |