Sosyal medya günümüzün olmazsa olmazlarından birisi haline gelmiştir. Bir iletişim aracı olarak konumlandırılan sosyal medya uygulamaları artık iletişimin yanında diğer işlevleri de bizleri meşgul etmektedir. Kimliklerin sosyal medya üzerinden yeniden üretiminden, dijital gözetime ve piyasaların/markaların reklamlarının bireylere ücretsiz ve farkında olmadan yaptırılmasına kadar geniş bir spektrum söz konusudur. Sosyal medya uygulamalarından biri olan Foursquare ve onun entegre programı Swarm GPS üzerinden sağlanan check-in uygulamasıyla popüler olmuş ve bireylerin yakınlarında bulunan takipçilerinle iletişime geçmelerine imkân vermiştir. Fakat bu iletişim ne kadar sağlıklıdır ve gerçekten amaca uygun mudur? Bu makalede yöntem olarak literatür taraması yapılmıştır. Makalenin amacı Foursquare ve Swarm uygulamasının teknik ve sosyal boyuttaki etkileri incelenmiştir.
Foursquare/Swarm Kimlik Denetim Tüketim Piyasaların Yeniden Üretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |