Öz
Geleneksel
Kamu Yönetimi yaklaşımında kamu hizmetleri ağırlıkla merkezî idare tarafından sunulmaktaydı.
1980’lerden itibaren gittikçe yaygınlaşan Yeni Kamu İşletmeciliği (YKİ)
yaklaşımı kamu hizmetlerinin sunumunda yerelleşme, verimlilik, etkinlik ve
şeffaflık gibi bir dizi ilkeye vurgu yapmıştır. Bunun sonucunda dünya çapında
yerel yönetimler kamu hizmetlerinin sunumunda kamu hizmetlerini olabildiğince
özel sektöre veya kâr amacı gütmeyen gönüllü kuruluşlara devretmiş,
devredemedikleri aslî kamu hizmetlerinde ise piyasa güçlerini kamu hizmet
sunumuna enjekte etmeye çalışmışlardır. Ayrıca yerel kamu hizmetlerinin
sunumunda halkla ilişkiler üstündeki vurgu gittikçe artmış, ileri teknoloji
gittikçe daha fazla kullanılmaya başlanmış ve hizmet sunumu
demokratikleşmiştir. Bu makalede YKİ yaklaşımının yerel yönetimlerde kamu
hizmet sunumu üzerindeki söz konusu bu etkileri detaylı olarak incelenmektedir.
Makale, kısaca, YKİ’nin yerel kamu hizmetlerinin sunulmasını kökten
değiştirdiği bulgusu ile sonuçlanmaktadır.
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 16 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0