Kendi duygularımız ve
iletişim kurduğumuz diğer bireylerin duygularını anlamamız ve bilinçli olarak
kullanabilmemiz için gerekli olan duygusal zekâ ve iletişim becerileri çalışmanın
ana unsurlarını oluşturmaktır. Çalışma kapsamında örneklem olarak belirlenen Bartın
Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı ön lisans öğrencilerinin ikinci
yarıyıl içerisindeki duygusal zekâ düzeyleri Bar-On Duygusal Zekâ Ölçeği ile
iletişim becerileri ise Korkut İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği ile
tespit edilmeye çalışılmıştır. Aynı uygulama öğrencilere duygusal zekâ ve
etkili iletişim üzerine ders verildikten sonra öğrenim gördükleri dördüncü
yarıyıl içerisinde tekrar uygulanmıştır. Bu kapsamda yapılan uygulama ile öğrencilerin
duygusal zekâ ve iletişim beceri düzeylerinin etkinliğinin değişip değişmediği
SPSS programı yardımıyla bağımlı örneklem t testi analizine tabi tutulmuştur.
Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin genel duygusal zekâ düzeylerinin anlamlı
olarak arttığı, iletişim becerilerinde ise anlamlı bir farklılık olmadığı
tespit edilmiştir.
duygusal zekâ iletişim becerileri ön lisans bağımlı örneklem
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 18 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0