Günümüzde
yoğun rekabet ortamı, pazarlama anlayışında da değişimler meydana getirmiştir.
Rekabet avantajı elde edebilmek amacıyla firmalar marka ile tüketici arasında
duygusal bir bağ kurarak, marka denkliğini sağlamayı ve marka imajını
güçlendirmeyi hedeflemektedir. Bunu sağlayabilmek için ise, pazarlama
dünyasında yeni yeni gündeme gelmeye başlayan marka aşkı kavramını iyi analiz
etmeleri gerekmektedir. Günümüzde pek çok farklı markanın pek çok farklı
ürünüyle karşı karşıya kalan, pek çok alternatife sahip olan tüketiciler bir
markanın ürününü veya hizmetini satın alırken sadece ürünün veya hizmetin
özelliklerine göre satın almak istememekte,
markanın kendileriyle bağ kurmasını, duygusal yönden de kendilerine
fayda sağlamasını beklemektedirler. Tüketiciler, aşık oldukları markaları hayatlarının bir parçası haline getirme
eğilimindedirler. Markaya aşkla bağlanan tüketiciler, bu marka için daha fazla
para ödemeyi kabul etmekte, memnuniyetini yakın çevresiyle paylaşmakta, markaya
çeşitli platformlarda destek vermektedir . Bu nedenle, markaların marka
denkliği oluşturabilmeleri, var olan müşterilerini daha çok kendilerine bağlayabilmeleri,
potansiyel müşterilerini ise kendilerine çekebilmeleri için tüketiciler ile marka arasında aşk bağı oluşturmaları
son derece önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 20 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0