İşe yeni başlayan çalışanlara işe uyumunu kolaylaştırmak, yapacağı işe ilişkin özellikleri, işletmenin amaç ve hedeflerini, misyon ve vizyonunu anlatmak amacıyla işletmeler tarafından oryantasyon eğitimleri düzenlenmektedir. Bu çalışmada, çalışanların almış oldukları oryantasyon eğitimini ve bu eğitimin çalışma hayatındaki etkisini değerlendirmeleri yer almaktadır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmış olup 2019 yılı içerisinde işe başlayan ve oryantasyon eğitimi alan 89 çalışana eğitim programı sonunda eğitim değerlendirme, oryantasyon eğitimi içeriği değerlendirme ve 9 aylık çalışma süreleri sonunda ise oryantasyon eğitimi- çalışma hayatı değerlendirme anketleri uygulanmıştır. Bu kapsamda elde edilen bulgularda oryantasyon eğitiminin çalışanların işe uyumunu kolaylaştırdığı ve işe başlayan her çalışana mutlaka oryantasyon eğitimi verilmesi gerektiği görülmüştür. Bununla birlikte bulgularda dikkat çeken bir husus oryantasyon eğitiminin içeriğinin uygulamaya yönelik olması gerektiğidir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 22 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0