Bu araştırmanın amacı,
Pedagojik Formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerini
belirlemektir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2014-2015 öğretim yılında Abant
İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Formasyon eğitimi öğrencilerİ
oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma evreni toplam 1512 öğrencidir. Çalışma
evreninden örneklem alma yoluna gidilmiştir. Örneklemini ise, çalışma
evreninden seçkisiz olarak seçilen 653 formasyon eğitimi alan öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada veriler Ağır (2007) tarafından geliştirilen
“Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin
uzaktan eğitime ilişkin tutumları ve bunların alt boyutlarına ait değişkenlere
ilişkin algı düzeylerini saptamak için frekans, yüzde ve standart sapmalarının
dağılımlarına bakılmıştır. Ayrıca araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime
ilişkin tutumları arasındaki farklılıkların tespiti için t-testi ve Anova gibi
istatiksel analizlerden yararlanılmıştır. Araştırmada formasyon eğitimi alan
öğrencilerin %49,5’inin gelecekte uzaktan eğitim ile ders almayı tercih
etmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan
eğitime ilişkin tutumları X=3,24 ile “Orta” düzeydedir. Araştırmada
öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin tutumları arasında cinsiyet değişkenine
göre anlamlı bir farka rastlanmamış ancak yaş ve bölüm değişkenine göre anlamlı
bir farka rastlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 1 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr