Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PEDOGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 1, 301 - 329, 03.04.2016
https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455852

Öz

Bu araştırmanın amacı,
Pedagojik Formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerini
belirlemektir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2014-2015 öğretim yılında Abant
İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Formasyon eğitimi öğrencilerİ
oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma evreni toplam 1512 öğrencidir. Çalışma
evreninden örneklem alma yoluna gidilmiştir. Örneklemini ise, çalışma
evreninden seçkisiz olarak seçilen 653 formasyon eğitimi alan öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada veriler Ağır (2007) tarafından geliştirilen
“Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin
uzaktan eğitime ilişkin tutumları ve bunların alt boyutlarına ait değişkenlere
ilişkin algı düzeylerini saptamak için frekans, yüzde ve standart sapmalarının
dağılımlarına bakılmıştır. Ayrıca araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime
ilişkin tutumları arasındaki farklılıkların tespiti için t-testi ve Anova gibi
istatiksel analizlerden yararlanılmıştır. Araştırmada formasyon eğitimi alan
öğrencilerin %49,5’inin gelecekte uzaktan eğitim ile ders almayı tercih
etmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan
eğitime ilişkin tutumları X=3,24 ile “Orta” düzeydedir. Araştırmada
öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin tutumları arasında cinsiyet değişkenine
göre anlamlı bir farka rastlanmamış ancak yaş ve bölüm değişkenine göre anlamlı
bir farka rastlanmıştır.

Kaynakça

  • Arıkan, Y. Deniz (2006). “Web Destekli Etkin Öğrenme Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Derse Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkileri”. Ege Eğitim Dergisi,7, 1: 23–41. Ateş, Alev, Altun Eralp. (2008). “Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 3: 125-145 Balaman, Fatih. (2015). Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İnternet Programcılığı 2 Dersindeki Akademik Başarılarına Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Diyarbakır: Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri. Barış F. Mehmet (2015). “Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Öğretime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi”. Sakarya University Journal of Education, 5/2 (Ağustos/August 2015): 36-46. Begımbetova, Khadısha. (2015). Uzaktan Eğitimde Öğretim Elemanı Ve Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü. Birişçi, Salih (2013). “Video Konferans Tabanlı Uzaktan Eğitime İlişkin Öğrenci Tutumları ve Görüşleri” Journal of Instructional Technologies & Teacher Education Vol.1 No2 (2013), 24-40 24 Journal of Instructional Technologies & Teacher Education JITTE Vol.1 No2 Çandarlı, Duygu ve Yüksel, H. Gülrü (2012). “Students’ Perceptions of Video-Conferencing in the Classrooms in Higher Education.” Procedia - Social and Behavioral Sciences, 47, 357-361.
  • Çengel, Metin. (2014). Uzaktan Eğitimde Öğrenci Başarı Ve Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Sakarya Üniversitesi örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Daban, Osman. (2012). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Özellikleri ve İstihdam Beklentileri: Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği., Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Demir, Ekrem. (2014). “Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39. Durmuş, Alpaslan ve Bağcı Hakkı. (2013). “Öğretmen Adaylarının Web Tabanlı Öğretime Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching Kasım,2,4, Makale No:25 ISSN: 2146-9199 Esgice, Münevver. (2015). Açık Ve Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Okul Bırakma Sebepleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Gillies, Donald. (2008). “Student Perspectives On Video-Conferencing İn Teacher Education At A Distance”. Distance Education, 29 (1), 107-118. Gündüz, Abdullah Yasin. (2013). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Horzum, Mehmet Barış. (2003). Öğretim Elemanlarının İnternet Destekli Eğitime Yönelik Düşünceleri (Sakarya Üniversitesi Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kaban, Abdüllatif. (2013). Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi Ve Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sisteminin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Karakaya, Murat ve Aksoy Hasan H. (2005). Uzaktan Eğitim Yüksek Lisans Çalışması. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Karaoğlu, Ahmet. (2008). İlköğretim Bilgisayar Derslerinde Web Tabanlı Eğitimin Öğrenci Başarı Düzeyine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kışla, Tarık (2005). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Özonur, Mesut. (2013). Sanal Gerçeklik Ortamı Olarak İkincil Yaşam (Second Life) Uygulamalarının Tasarlanması Ve Bu Uygulamaların İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Öğrenmeleri Üzerindeki Etkilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Mersin: Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Şimşek, Alper, İskenderoğlu, Tuba veİskenderoğlu, Murat (2010). “Investigating preservice computer teachers’ attitudes towards distance education,” Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 324-328. Tırnovalı, Aslı. (2012). Uzaktan Eğitimde İnternet Tabanlı Eğitim Programlarının Temel Boyutlarına Yönelik Öğrenci Ve Öğretim Elemanlarının Görüşleri Ve Öneriler. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Mersin: Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yakın, İlker. ve Tınmaz, Hasan. (2013). “Uzaktan Eğitimde Önemli Bir Boyut: Öğretmen Adaylarının E-Hazırbulunuşlukları”, Akademik Bilişim, 23-25 Ocak, Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Yalın, Halil İbrahim. (2001). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yalman, Mustafa ve Kutluca, Tamer.(2013). “Matematik Öğretmeni Adaylarının Bölüm Dersleri İçin Kullanılan Uzaktan Eğitim Sistemi Hakkındaki Yaklaşımları”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21: 197-208. Yıldırak, Gökhan, Tendürüs Uğur B. ve Yılmaz, Muhammed E. (http://gokhanyildirak.home.anadolu.edu.tr/2.pdf, 17.09.2015 tarihinde erişildi.) Yıldız, Mehmet (2015). Uzaktan Eğitim Programlarında Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Bilgi, İnanç Ve Uygulamaları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yılmaz, Kaleli Gül. ve Güven Bülent. (2015). “Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6:.2, 299-322.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2010). 28.01.2010 tarih ve 03317 Sayılı yazısı. http://www.mezun.com/online-egitim/online-egitim-genel/uzaktan-online- egitim-nedir.html.11.09.2015
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sevilay Yıldız

Yayımlanma Tarihi 3 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 17 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, S. (2016). PEDOGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329. https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455852
AMA Yıldız S. PEDOGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. ASBİ. Nisan 2016;16(1):301-329. doi:10.11616/basbed.vi.455852
Chicago Yıldız, Sevilay. “PEDOGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16, sy. 1 (Nisan 2016): 301-29. https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455852.
EndNote Yıldız S (01 Nisan 2016) PEDOGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 1 301–329.
IEEE S. Yıldız, “PEDOGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI”, ASBİ, c. 16, sy. 1, ss. 301–329, 2016, doi: 10.11616/basbed.vi.455852.
ISNAD Yıldız, Sevilay. “PEDOGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16/1 (Nisan 2016), 301-329. https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455852.
JAMA Yıldız S. PEDOGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. ASBİ. 2016;16:301–329.
MLA Yıldız, Sevilay. “PEDOGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 16, sy. 1, 2016, ss. 301-29, doi:10.11616/basbed.vi.455852.
Vancouver Yıldız S. PEDOGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. ASBİ. 2016;16(1):301-29.

Cited By





























UZAKTAN EĞİTİMİN ÖĞRENCİ MOTİVASYONU AÇISINDAN İNCELENMESİ
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.31463/aicusbed.1047570









   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr