Günümüz rekabet koşullarında işletme
yöneticilerinin müşteri sadakati oluşturmalarında kurumsal imajın önemli bir
unsur olduğu kabul edilmektedir. Bu kapsamda araştırmanın amacı, kurumsal imaj algısında fiziki
unsurların müşteri sadakatine etkisini belirlemektir. Fiziki unsurların
özellikle tarihi otel işletmeleri müşterileri için değerli olduğu
öngörülmektedir. Bu amaçla, İstanbul Beyoğlu’nda Pera bölgesi adıyla anılan
bölgede yer alan 4 tarihi otelde konaklayan 271 müşteriye anket uygulanmıştır.
Analiz bulgularına göre, kurumsal imaj algısı boyutlarından personel hizmeti,
görsellik, donanım/ekipman, iç kalite, dış ve diğer etkenler boyutlarının müşteri
sadakati üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisi bulunmaktadır. Bu sonuca
dayanarak, işletme yöneticilerine fiziksel unsurlar çerçevesinde imaj oluşturma
çabalarında bulunmaları önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr