Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2001 KRİZİ SONRASI TÜRKİYE’DE HİZMETLER SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ

Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 2, 347 - 387, 12.07.2019
https://doi.org/10.11616/basbed.v19i47045.552648

Öz

Günümüz modern ekonomilerinde milli gelir içinde en fazla paya sahip
olmasına rağmen hizmetler sektörü, sanayi sektörünün gölgesinde kalmaktadır.
Dolayısıyla hizmetler sektörünün daha iyi analiz edilmesi gerekir. Bu makalenin
amacı da Türkiye’de hizmetler sektörünün 2001 Krizi sonrası gelişimi
incelemektir. Bu amaç doğrultusunda hizmetler sektörü kuramsal olarak ifade
edilmiş ve 2001 Krizi sonrası Türkiye’de ekonomik gelişmeler ifade edilmiştir.
Daha sonra hizmetler sektörünün alt-sektörlerinin gelişimi, GSYH ve
istihdamdaki payı, hizmetler sektörünün dış dengesi analiz edilmiş, son olarak
Türkiye’de hizmetler sektörünün büyüklüğü seçilen ülkelerle
karşılaştırılmıştır. 

Kaynakça

  • Atan, S. (2011), Türkiye’deki Sektörel Bağlantı Yapısının Girdi-Çıktı Yaklaşımı ile İncelenmesi: Yurtiçi Üretim ve İthal Ara Girdi Ayrıştırması, Ekonomik Yaklaşım, 22(80), s. 59-78.
  • Aybar, S. and Doğru, C. (2013), Finansallaşma ve İktisadi Sonuçları: Türkiye Örneği, Maliye Finans Yazıları, 27(100), s. 9-40.
  • Banks, A., Sami, H., Taylor, C. and Hardie, M. (2014), An International Perspective on the UK-Gross Domestic Product, http://www.ons.gov.uk/ons/dcp171766_360847.pdf. Access Date: 09.03.2015.
  • Das, Lawly and Raut, R. (2014), Impact of Changes in Service Sector in India in Shaping the Future of Business and Society, Procedia Economics and Finance, 11, s. 795-803. World Bank Development Indicators, http://databank.worldbank.org/.
  • Erdoğdu, S. and Toksöz, G. (2013), Kadınların Görünmeyen Emeğinin Görünen Yüzü: Türkiye’de Ev İşçileri, Ankara: Uluslararası Çalışma Örgütü.
  • Ghani, E. (2011), Service Revolution, http://www.ilo.org/, Access Date: 29.03.2015.
  • Inman, R. P. (ed). (1985), Managing the Sevice Economy: Prospects and Problems, New York: Cambridge University Press, ABD.
  • Kepenek, Y. (2012), Türkiye Ekonomisi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • McLachan, R., Clark, C. and Monday, I. (2002), Australia’a Service Sector: A Study in Diversity. Canberra: Australia Productivity Commision Research Paper.
  • MEB, Milli Eğitim İstatistikleri, http://sgb.meb.gov.tr/, Access Date: 31.03.2015.
  • OECD (1999), Business and Industry Policy Forum on the Services Economy:Background Report, DSTI/IND (99) 19.
  • OECD (2000), The Service Economy, Business and Industry Policy Forum Series, Paris.
  • Taşkesenlioğlu, Z. (2010), Hizmet Sektörü Raporu, İstanbul: MÜSİAD Araştırma Raporları.
  • TCMB, Balance Payment Istatistics, EVDS, Acces Date: 31.03.2019.
  • TÜİK (2013), NACE Rev.2. Ankara: Altılı Ekonomik Faaliyet Sınıflaması.
  • TÜİK, Eğitim İstatistikleri, www.tuik.gov.tr. Access Date: 30.03.2015.
  • TÜİK, Gayri Safi Yurtiçi Hasıla ve Kişi Başına Gayri Safi Yurtiçi Hasıla, www.tuik.gov.tr. Access Date: 23.03.19.
  • TÜİK, Gayrisafi Yurtiçi Hasıla, İktisadi Faaliyet Kollarına (A21) Göre Cari Fiyatlarla (değer, pay, değişim oranı), 1998-2017. www.tuik.gov.tr. Access Date: 23.03.19.
  • TÜİK, İstihdam Edilenlerin Yıllara Göre İktisadi Faaliyet Kolları ve Dağılımı, NACE Rev.2, www.tuik.gov.tr, Access Date: 23.03.19.
  • Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (no date) 2003-2013 İstatistiklerle Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme. Ankara.
  • Wrigley, E. A. (2004), Poverty, Progress and Population, Cambridge: Cambridge University Press, UK.
  • Yardımcıoğlu, F. and Yıldırım, C. (2013), OECD ve AB Ülkelerinin Eğitim Göstergelerinin Türkiye ile Karşılaştırmalı Bir Analizi, (Eds: Yıldırım Turan, Alâeddin Yalçınkaya ve Ertan, Siyaset, Ekonomi ve Toplum Üzerine 3. Uluslararası Mavi Karadeniz Kongresi: Uyuşmazlık Çözümü, İşbirliği ve Demokratikleşme.

THE DEVELOPMENT OF SERVICE SECTOR IN TURKEY AFTER 2001 CRISIS

Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 2, 347 - 387, 12.07.2019
https://doi.org/10.11616/basbed.v19i47045.552648

Öz

Despite having the largest
share of national income in today's modern economy, the services sector remains
in the shadow of industry. Therefore, service sector must be analysed in a more
detailed way. The aim of this article is to analyse the development of service
sector in Turkey after 2001 Crisis. In accordance with this aim, service sector
was theoretically mentioned and economic developments occurring in Turkey after
2001 Crisis were discussed. Later on, development of sub-sectors of service
sectors, its share in GDP and employment, and external balance of service
sector was analysed; finally, the size of service sector in Turkey was compared
to the sizes of selected countries.

Kaynakça

  • Atan, S. (2011), Türkiye’deki Sektörel Bağlantı Yapısının Girdi-Çıktı Yaklaşımı ile İncelenmesi: Yurtiçi Üretim ve İthal Ara Girdi Ayrıştırması, Ekonomik Yaklaşım, 22(80), s. 59-78.
  • Aybar, S. and Doğru, C. (2013), Finansallaşma ve İktisadi Sonuçları: Türkiye Örneği, Maliye Finans Yazıları, 27(100), s. 9-40.
  • Banks, A., Sami, H., Taylor, C. and Hardie, M. (2014), An International Perspective on the UK-Gross Domestic Product, http://www.ons.gov.uk/ons/dcp171766_360847.pdf. Access Date: 09.03.2015.
  • Das, Lawly and Raut, R. (2014), Impact of Changes in Service Sector in India in Shaping the Future of Business and Society, Procedia Economics and Finance, 11, s. 795-803. World Bank Development Indicators, http://databank.worldbank.org/.
  • Erdoğdu, S. and Toksöz, G. (2013), Kadınların Görünmeyen Emeğinin Görünen Yüzü: Türkiye’de Ev İşçileri, Ankara: Uluslararası Çalışma Örgütü.
  • Ghani, E. (2011), Service Revolution, http://www.ilo.org/, Access Date: 29.03.2015.
  • Inman, R. P. (ed). (1985), Managing the Sevice Economy: Prospects and Problems, New York: Cambridge University Press, ABD.
  • Kepenek, Y. (2012), Türkiye Ekonomisi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • McLachan, R., Clark, C. and Monday, I. (2002), Australia’a Service Sector: A Study in Diversity. Canberra: Australia Productivity Commision Research Paper.
  • MEB, Milli Eğitim İstatistikleri, http://sgb.meb.gov.tr/, Access Date: 31.03.2015.
  • OECD (1999), Business and Industry Policy Forum on the Services Economy:Background Report, DSTI/IND (99) 19.
  • OECD (2000), The Service Economy, Business and Industry Policy Forum Series, Paris.
  • Taşkesenlioğlu, Z. (2010), Hizmet Sektörü Raporu, İstanbul: MÜSİAD Araştırma Raporları.
  • TCMB, Balance Payment Istatistics, EVDS, Acces Date: 31.03.2019.
  • TÜİK (2013), NACE Rev.2. Ankara: Altılı Ekonomik Faaliyet Sınıflaması.
  • TÜİK, Eğitim İstatistikleri, www.tuik.gov.tr. Access Date: 30.03.2015.
  • TÜİK, Gayri Safi Yurtiçi Hasıla ve Kişi Başına Gayri Safi Yurtiçi Hasıla, www.tuik.gov.tr. Access Date: 23.03.19.
  • TÜİK, Gayrisafi Yurtiçi Hasıla, İktisadi Faaliyet Kollarına (A21) Göre Cari Fiyatlarla (değer, pay, değişim oranı), 1998-2017. www.tuik.gov.tr. Access Date: 23.03.19.
  • TÜİK, İstihdam Edilenlerin Yıllara Göre İktisadi Faaliyet Kolları ve Dağılımı, NACE Rev.2, www.tuik.gov.tr, Access Date: 23.03.19.
  • Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (no date) 2003-2013 İstatistiklerle Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme. Ankara.
  • Wrigley, E. A. (2004), Poverty, Progress and Population, Cambridge: Cambridge University Press, UK.
  • Yardımcıoğlu, F. and Yıldırım, C. (2013), OECD ve AB Ülkelerinin Eğitim Göstergelerinin Türkiye ile Karşılaştırmalı Bir Analizi, (Eds: Yıldırım Turan, Alâeddin Yalçınkaya ve Ertan, Siyaset, Ekonomi ve Toplum Üzerine 3. Uluslararası Mavi Karadeniz Kongresi: Uyuşmazlık Çözümü, İşbirliği ve Demokratikleşme.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cengizhan Yıldırım 0000-0002-3812-1188

Yayımlanma Tarihi 12 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, C. (2019). THE DEVELOPMENT OF SERVICE SECTOR IN TURKEY AFTER 2001 CRISIS. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 347-387. https://doi.org/10.11616/basbed.v19i47045.552648
AMA Yıldırım C. THE DEVELOPMENT OF SERVICE SECTOR IN TURKEY AFTER 2001 CRISIS. ASBİ. Temmuz 2019;19(2):347-387. doi:10.11616/basbed.v19i47045.552648
Chicago Yıldırım, Cengizhan. “THE DEVELOPMENT OF SERVICE SECTOR IN TURKEY AFTER 2001 CRISIS”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 19, sy. 2 (Temmuz 2019): 347-87. https://doi.org/10.11616/basbed.v19i47045.552648.
EndNote Yıldırım C (01 Temmuz 2019) THE DEVELOPMENT OF SERVICE SECTOR IN TURKEY AFTER 2001 CRISIS. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 19 2 347–387.
IEEE C. Yıldırım, “THE DEVELOPMENT OF SERVICE SECTOR IN TURKEY AFTER 2001 CRISIS”, ASBİ, c. 19, sy. 2, ss. 347–387, 2019, doi: 10.11616/basbed.v19i47045.552648.
ISNAD Yıldırım, Cengizhan. “THE DEVELOPMENT OF SERVICE SECTOR IN TURKEY AFTER 2001 CRISIS”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 19/2 (Temmuz 2019), 347-387. https://doi.org/10.11616/basbed.v19i47045.552648.
JAMA Yıldırım C. THE DEVELOPMENT OF SERVICE SECTOR IN TURKEY AFTER 2001 CRISIS. ASBİ. 2019;19:347–387.
MLA Yıldırım, Cengizhan. “THE DEVELOPMENT OF SERVICE SECTOR IN TURKEY AFTER 2001 CRISIS”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 19, sy. 2, 2019, ss. 347-8, doi:10.11616/basbed.v19i47045.552648.
Vancouver Yıldırım C. THE DEVELOPMENT OF SERVICE SECTOR IN TURKEY AFTER 2001 CRISIS. ASBİ. 2019;19(2):347-8.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr