Kriz dönemlerinde hedef kitle ile etkili bir iletişim
kurulamadığı ve kriz iyi yönetilmediği takdirde kurumsal markaya ilişkin
olumsuz bir algı oluşmakta ve kurumun itibarı sarsılabilmektedir. Dolayısıyla
krizlerin kurumsal markaya en az zarar verecek şekilde yönetilmesi büyük önem
taşımaktadır. Bunun için de kriz anlarında kurumsal markaların hedef kitlesi
ile hızlı bir şekilde iletişime geçerek onlara ikna edici ve bilgilendirici
mesajlar göndermesi gerekmektedir.
Çalışma
kapsamında, gıda sektöründe faaliyet gösteren “Pınar” markasının 2017 yılında
yaşadığı itibar krizinde, markanın kriz iletişimini nasıl gerçekleştirdiğini
tespit etmek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum deseni
kullanılmıştır. Krize
Coombs’un itibarı onarma stratejileri açısından yaklaşılmıştır. Sonuç olarak
kurum tarafından destekleme ve onarma yönlü bir yaklaşımın sergilendiği
görülmüştür. Kurumun saldırgan ve suçlayıcı bir dilden uzak durarak yapıcı bir
söylemle iletişimi yönettiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 4 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr