Bu çalışmada, spor merkezi üyelerinin kişisel özellikleri bakımından sunulan hizmetlere yönelik kalite algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. İstanbul Spor Etkinlikleri ve İşletmeciliği Ticaret AŞ’ye (Spor İstanbul) bağlı 4 farklı spor tesisinden toplam 400 üye (225 kadın ve 175 erkek) araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Çalışma verilerinin toplanmasında, Uçan (2007: 121-122) tarafından geliştirilen “Spor-Fitness Merkezleri Algılanan Hizmet Kalitesi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların hizmet kalitesi algılarının spor tesisi kullanım amaçları dışında, diğer kişisel özellikleri (cinsiyet, yaş, eğitim, gelir üyelik süresi ve tesis kullanım zamanı) bakımından farklılaştığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 2 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr