21. yüzyıl, beceri ve yeteneklerin değerli olduğu bir yüzyıldır. Dijital teknoloji ile çevrelendiğimiz bu modern dünyada, bu hızlı değişim aşamalarında insanlık olarak başarılı olmak istiyorsak, öğrencilere, gerçek dünya problemlerini çözme, çok yönlü düşünme ve iş birliği yapabilme becerilerini kazandırmamız gerekmektedir. Bu kapsamda bu çalışmada, STEAM Bütünleşik Öğrenme Modelinin çerçevesinin çizilmesi, güncel öğretim uygulamalarındaki yeri ve yetenek gelişimi için öneminin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, STEAM bütünleşik öğrenme modelinin kullanıldığı, Sanat (A) unsurunun, STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) alanlarına entegre edildiği veya bütünleştirildiği güncel ve somut öğrenim çıktıları olan çalışmalar derlenmiştir. Bu derlemenin ışığında ortaya konulan sonuçlarda; STEAM Bütünleşik Öğrenme Modelinin, disiplinlerarası kavram yapılanmasından hareketle, farklı disiplinlerin entegrasyonunda bütünleşik beceri ve dolayısıyla yetenek gelişimini desteklediği ve çok yönlü zihinsel bağlantılarla; bireyleri problem çözmede ve ürün tasarlamada daha yaratıcı kıldığı ortaya koyulmuştur. Bu bağlamda, STEAM Bütünleşik Öğrenme Modelinin, daha çok araştırmaya konu olması, şu ana kadar elde edilen araştırma sonuçlarından yola çıkarak, bütünleşik beceri ve yetenek gelişimi temelli güncel öğretim uygulamalarında yerinde ve anlamlı olarak kullanılması önerilmektedir.
21st century is a period in which skills and talents are valuable. In this modern world, where we are surrounded by digital technology, if we want to be successful as humans in these rapid changes, we need to equip students with the skills to solve real-world problems, to think multi-dimensionally and collaborate. Within this scope in this study, it is aimed to draw the framework of STEAM Integrated Learning Model and to reveal its place in current teaching methodologies and its importance in skill development. For this purpose, the compilation has been based on the studies with current and concrete outcomes, in which STEAM integrated learning model is used, the Art(A) element is integrated into STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) fields. In the results presented in the light of this review; based on the interdisciplinary conceptual STEAM Integrated Learning Model, it has been revealed that the learning model supports the development of integrated skills and therefore talents in integration of different disciplines with versatile connections, making individuals more creative in problem solving and product design. In this context, it is recommended that STEAM Integrated Leaning Model be the subject of more researches on the basis of the results obtained so far and to be used appropriately and meaningfully in current teaching practices based on skill and talent development.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 2 |