Bu çalışma, dikey tekil yük etkisinde ve kesitinde boyutları farklı olacak şekilde bir delik içeren dikdörtgen kesitli konsol bir kirişin statik analizi için sayısal bir çözüm sunmaktadır. N. mertebeden Taylor açılımı (TE) ve Lagrange açılımı (LE) uygulanarak Carrera Birleşik Formulasyonu (CUF) kullanılmıştır. Hem her iki geliştirilmiş kiriş teorisinin hem de farklı boyutlardaki deliğin, kesit üzerinde kalınlık boyunca gerilme bileşenleri üzerine etkisi incelenmiştir. İlk olarak, bir yakınsama ve kesin çözümden elde edilen sonuçlar ile bir karşılaştırma çalışması yapılmıştır. Daha sonra, tekil yük etkisinde ve kesitinde delik içermeyen dikdörtgen kesitli konsol kiriş ele alınmıştır. Son olarak da, aynı yük etkisi altında kesitte farklı yarıçaplara sahip delik olması durumu ele alınmıştır.
Geliştirilmiş kiriş modelleri birleşik formulasyon CUF sonlu eleman metodu delik.
This paper presents a numerical solution for static analysis of a rectangular cantilever beam with different sizes of a hole on its cross-section subjected to vertical concentrated load. Carrera Unified Formulation (CUF) is used by employing both N-OrderTaylor type expansion (TE) and Lagrange type expansion (LE). The influence of both these different refined beam models and the different sizes of hole on the evaluation of the stress components on the cross-section along the thickness is examined. First, with the convergence study, a comparison is performed with the results obtained from the exact solution. Then, a rectangular cantilever beam with compact cross-section subjected to vertical concentrated load is considered. Finally, the presence of a hole with different radius sizes on its cross-section subjected to the same loading is discussed.
Refined beam models unified formulation CUF finite element method hole
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 2 |