Bu araştırmada tatil satın alma niyetinde olan otel müşterilerinin sinik tutumları üzerinde elektronik ağızdan ağıza pazarlama niyetinin rolünün olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Değişkenler arasındaki ilişki ve etki düzeyinin belirlenmesi için araştırmada nicel araştırma yöntemi desenlerinden ilişkisel tarama modelinden faydalanılmıştır. Ayrıca araştırma amacı bakımından açıklayıcı araştırma türüne örnektir. Araştırmada veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini daha önce otel işletmelerinde konaklayan otel misafirleri oluşturmaktadır. Araştırmanın yapıldığı Mayıs-Haziran 2021 tarihleri arasında pandemi nedeniyle otellerdeki doluluk oranlarının düşük olması ve katılımcılara ulaşmanın zorluğu nedeniyle araştırmada basit tesadüfi örneklem yöntemi kullanılarak Google Forms üzerinden oluşturulan anket formu linki sosyal medya aracılığıyla paylaşılarak veriler elde edilmiştir. Araştırmada toplam 392 katılımcıdan geri dönüş sağlanmış ve bu sayının yeterli olduğu düşünülerek veriler analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, tüketicilerin sinik tutumlarının satın alma niyetini ve elektronik ağızdan ağıza pazarlama niyetini olumsuz yönde etkilediği, elektronik ağızdan ağıza pazarlama niyetinin satın alma niyetini olumlu yönde etkilediği ve tüketicilerin sinik tutumlarının satın alma niyetine etkisinde elektronik ağızdan ağıza pazarlama niyetinin kısmi aracı etkisinin olduğu sonucuna varılmıştır. Bu doğrultuda elektronik ağızdan ağıza pazarlama niyetinin tüketiciler için öneminin büyük olması nedeniyle otel işletmelerinin sinik tutumlara sahip tüketiciler için bu tür pazarlama faaliyetlerine odaklanmasının gerekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Elektronik ağızdan ağıza pazarlama Tüketici sinizmi Satın alma niyeti Otel işletmeleri
In this research, it is aimed to determine whether eWOM intention has a role on the cynical attitudes of hotel customers who intend to purchase a holiday. In this research, which uses the quantitative research method, it is aimed to determine both the relationship between the variables and the level of effect. For this reason, the relational screening model was used in the research. In terms of its purpose, the research is an example of the explanatory research type. The data obtained from the participants in the research were collected between May-June 2021 by questionnaire method. Hotel guests who have stayed in hotels before constitute the population of the research. Data were obtained from the participants using the simple random sampling method. The survey form link created on Google Forms was shared on social media. A total of 392 questionnaires were analyzed in the research. As a result of the analysis, it was concluded that the cynical attitudes of the consumers negatively affect the purchase intention and the eWOM marketing intention, the eWOM intention has a positive effect on the purchase intention, and the eWOM intention has a partial mediation role. In this direction, it has been concluded that hotel businesses should focus on such marketing activities for consumers with cynical attitudes, since eWOM intention is of great importance for consumers.
Electronic word of mouth Consumer cynicism Purchase intention Hotels
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
BAUNSOBED