This
study investigated the language learning strategies and motivational
orientations, along with their correlations with each other among university
students who study English preparatory year. A group of 195 students were
surveyed on orientations by using Gardner’s (1985) Attitude/Motivation Test Battery (AMTB) on two domains: a)
integrative orientation and b) instrumental orientation; and on learner
strategies by using Oxford’s (1990) Strategy
Inventory for Language Learning (SILL) for ESL/EFL learners on three
domains: a) cognitive strategy, b) metacognitive strategy, c) social strategy. The
data collected were analyzed in descriptive and correlative figures. The
results showed that students used all strategies with metacognitive ones being the
most preferred. Furthermore, the students seemed to employ both integrative and
instrumental orientations, with instrumentality being slightly more preferred. The
data also proved a positive and significant correlation between learner
strategies and orientations. The study aims to inspire further studies on
strategies and orientations with different contexts and levels of students.
Bu çalışma İngilizce
hazırlık eğitimi alan üniversite öğrencilerinin benimsediği dil öğrenme yönelimleri
ile öğrenme stratejilerini incelemek ve bu iki faktör arasındaki korelasyonu
saptamak amacıyla yapılmıştır. Çalışmadaki veriler iki ölçek yardımıyla
toplanmıştır. Öğrenme yönelimlerini saptamak amacıyla Gardner’ın (1985) Motivasyon ve Tutum Ölçeği “bütünleyici yönelim”
ve “araçsal yönelim” kısımlarıyla kullanılmıştır. Öte yandan Oxford’un (1990) geliştirdiği
Dil öğrenme Stratejiler Envanteri üç
bölümüyle (üstbilişsel, bilişsel, sosyal stratejiler) kullanılmıştır. Çalışma
örneklemine 195 üniversite öğrencisi dahil edilmiştir. Toplanan veriler
betimsel analiz ve korelasyon analizi yöntemleriyle incelenmiştir. Çalışma
sonucunda öğrencilerin belirtilen üç öğrenme stratejisinden de yararlandığı fakat
en çok üstbilişsel stratejileri kullandığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin hem
bütünleyici hem de araçsal yönelimlerle dil öğrendiği saptanmış fakat araçsal yönelimin
daha çok tercih edildiği görülmüştür. Korelasyon verileri ise öğrencilerin
kullandığı dil öğrenme stratejileri ve yönelimleri arasında pozitif ve yüksek korelasyon
olduğunu ortaya koymuştur. Yapılan çalışmanın farklı seviye ve eğitim
bağlamlarında yer alan öğrencilerle yapılabilecek diğer çalışmalara örnek
teşkil edeceği düşünülmüştür.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Dil ve Edebiyat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
BAUNSOBED