Bu araştırmada eğitim fakültelerinde öğrenim gören müzik öğretmeni adaylarının, öğretmenlik mesleğine yönelik duyarlıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim yılında Türkiye’deki Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalları birinci ve son sınıfında öğrenim gören 241 müzik öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırmada tarama modellerinden genel tarama modeli, veri toplama aracı olarak ise “Uygun, Şahin ve Okur 2010 tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Duyarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Bulguların istatiksel olarak ifade edilmesinde, frekans f , yüzde % , aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmış, elde edilen veriler t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucu müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik genel duyarlıklarının “iyi” =4.04 düzeyinde olduğu; mesleki duyarlıklarının cinsiyetlerine ve mezun oldukları lise türü değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaşmadığı p>.05 , sınıf değişkenine göre ise öğretmenlik mesleğine yönelik duyarlıklarının istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık p
Mesleki Duyarlık Öğretmenlik Mesleği Müzik Öğretmeni Adayları
The aim of this study is to determine the sensitivity of music teacher candidates towards the teaching profession. The participants consisted of 241 first and fourth-year music teacher candidates receiving their education during 2015-2016 academic year at the Music Teaching Department of the Fine Arts Education division of different Universities in Turkey. The study made use of a general screening model. The research data was collected through “Sensitivity scale for the teaching profession” which was developed by Uygun, Şahin ve Okur 2010 . The results were statistically expressed by using frequency f , percentage % , arithmetic mean, and standard deviation values.The data obtained were analyzed through t-test. As a result of the research it was determined that the sensitivity of music teacher candidates into the teaching profession are positive and in “good” =4.04 level. Findings show that the sensitivity of the teacher candidates does not show significant difference due to their gender and type of high school they graduated from p>.05 ; and statistically significant differences p
Professional Sensitivity Teaching Profession Music Teacher Candidates
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Güzel Sanatlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
BAUNSOBED