Developing and changing conditions bring along changes in preferences and in the understanding of holiday concept of tourist consumers. Environment-friendly tourism concept that is against traditional tourism has become widespread. One of the environmental-friendly tourism concept is the one with idea of “protect-use” the resources. The aim of this study is to analyze the web sites of agriculture tourism businesses in accordance with the determined criteria and detecting their inadequacies to show what should be done. Agriculture tourism businesses in Turkey and Spain constitute the study samples. 91 websites from Turkey obtained through the businesses reached from TaTuTa and 96 from Spain obtained through Green Holiday were contacted between 09th, June 2016 and 04th July 2016. In the study, a comparative analysis is carried out through 4 main criteria and 27 sub categories in order to collect the data. When the results of the study are evaluated, it is seen that the web sites of agriculture tourism businesses in Turkey are inadequate in terms of quality and quantity. When the 4 main criteria such as reservation information, management information, contact information and destination information are considered, it is concluded that the web sites of agriculture tourism businesses in Spain are ahead of the ones in Turkey
Agro-tourism Agro-tourism Marketing Review of Websites Content Analysis
Gelişen ve değişen şartlar turistik tüketicilerin tercihlerinde ve tatil anlayışlarında değişimi beraberinde getirmektedir. Geleneksel turizm anlayışına karşıt olan çevreye duyarlı, çevre dostu turizm anlayışları yaygınlaşmaktadır. Çevre dostu turizm anlayışlarından biri de kaynakları “koru-kullan” düşüncesi ile hareket eden tarım turizmidir. Bu çalışmanın amacı tarım turizmi işletmelerine ait web sitelerinin belirlenen kriterler doğrultusunda incelenmesi, eksikliklerinin saptanarak yapılması gerekenlerin ortaya konmasıdır. Çalışma örneklemini Türkiye’deki ve İspanya’daki tarım turizmi işletmeleri oluşturmaktadır. TaTuTa’dan elde edilen işletmelerle Türkiye’den 91, Green Holiday’den elde edilen işletmelerle ise İspanya’dan 96 web sitesine 09.06.2016-04.07.2016 tarihleri arasında ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama amacıyla 4 ana kriter 27 alt kategori ile incelenerek karşılaştırmalı analiz yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları değerlendirildiğinde Türkiye’deki tarım turizmi işletmelerine ait web sitelerinin niteliksel ve niceliksel anlamda yetersiz kaldığı görülmektedir. Rezervasyon bilgileri, tesise ait bilgiler, iletişim bilgileri ve destinasyon bilgileri gibi 4 ana kriter baz alındığında İspanya’daki tarım turizmi işletmelerine ait web sitelerinin daha ön planda olduğu sonucuna varılmıştır
Tarım Turizmi Tarım Turizmi Pazarlaması Web Sitelerinin İncelenmesi İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Turizm |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
BAUNSOBED