Piyano ile eşlik müzik öğretimi sürecinin her aşamasında önemli ve devamlı yer edinmiş bir kavramdır. Bu bakış açısıyla bu çalışmada öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının piyano ile eşlik yapmanın önemi ve gerekliliği konusundaki görüşlerine yönelik bir ölçek geliştirilmek istenmiştir. Geliştirilmeye çalışılan ölçekte, piyano ile eşliğin önemine, müzik eğitimi sürecindeki gerekliliğine ve genel anlamda piyano ile eşlik kavramına yönelik yargılara yer vermeye çalışılmıştır. Başlangıçta 32 maddeden oluşan ölçek çeşitli istatistik ölçümlerden geçirilerek test edilmiştir. Yapılan ölçümlerde ölçeğin genel Alpha katsayısı 0,96 bulunmuş, iç tutarlılığı da yüksek düzeyde gerçekleşmiştir. Bunun yanında ölçek için madde toplam korelasyon ölçümleri, faktör analizi gibi işlemler yapılmış, örneklem uygunluğu ile faktörlenebilirlik testleri de uygulanmıştır. Ölçeği oluşturan 32 maddenin öz değeri 1’den büyük 3 faktör altında toplandığı anlaşılmıştır. Ölçümlerin tutarlılığı açısından çapraz geçerlik uygulaması yapılmış, tekrar test ile test yarılama ölçümleri de yapılmış ve son olarak kalan 32 madde nihai ölçeği oluşturmuştur
Accompaniment with piano is a concept has taken important and constantly place in every level of the music education. Therefore in this study it has studied to develop a scale intended to the opinions of the teacher and students about important and necessity of accompaniment with piano. In developed scale it has studied to state importance and necessity of piano accompaniment and general judgements on piano accompaniment concept. The scale consist of 32 items has been tested by various statistical process. In measurement process Alpha coefficient has been found as 0,96 and internal consistency has been found as high. It can be seen that 32 items that comprise the scale were gathered under three factors whose eigenvalues are larger than 1. Besides this item total correlation measurements, factor analysis, sample adequacy and Bartlett’s factorability tests has been made for the scale. Cross validation test has been made for consistency of the measurements and also re-test and split half tests has been applied and total 32 items has formed the final scale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
BAUNSOBED