Çalışmanın amacı, dış politika ve turizm ilişkisini ortaya koyarken, Türkiye’nin
Avrasya, bazı Güney ve Orta Asya ve Uzak Doğu Ülkeleri ile yapmış olduğu turizm işbirliği anlaşmalarını değerlendirmektir. Araştırmada, dış politika ve turizm ilişkisi dikkate alınarak Türkiye’nin Asya’daki Türk Cumhuriyetleri ve diğer Asya ülkeleriyle yaptığı turizm
anlaşmaları ele alınmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye’nin turizm anlaşması imzaladığı
Asya’daki ülkelerdir. Nitel bir araştırma olan çalışmada veriler, doküman inceleme tekniği
ile elde edilmiştir. Klasik dış politika araçları olarak adlandırılan diplomasi ve propaganda, ekonomik araçlar (abluka, ambargo, boykot), askeri araçlar (silahlanma ve savaş-hard
power) yanında evrensel insani değerler ve uluslararası alanda yapılan ikili ve çok taraflı
anlaşmalar da (soft power) dış politika araçları içinde önemli bir yere sahiptir. Turizm de
dünyanın her tarafındaki toplumlardan insanları bir araya getirerek, birbirlerinin kültürlerini, geleneklerini öğrenmelerini ve karşılıklı hoşgörüyü tesis etmelerini sağlayan bir barış
elçisi ve önemli bir dış politika aracı olarak karşımıza çıkmaktadır. Ülkelerin uluslararası
arenada dünya kamuoyunu etkileyebilecek ulusal ve yerel imajlar oluşturma, toplumsal
ön yargıları terk etme, kültürel değerlerini tanıtma ve uluslararası uzlaşmayı hedef edinme
turizme yeni bir misyon kazandırmıştır.
Çalışma ile Türkiye’nin, bölgesinde ve dünyanın diğer ülkelerinde etkisini arttırmak için
geleneksel dış politika araçlarına ek olarak turizm gücünü de kullandığı sonucuna varılmıştır.
The aim of this study is revealing the foreign policy and tourism relations,
Turkey’s Eurasian, some South and Central Asia and the Far East Countries that have done
is to assess the tourism cooperation agreement. In the study, foreign policy and taking into
account the tourism association is tourism agreements between Turkey and the Turkish
Republics in Asia and other Asian countries were discussed. The area of study are Asian
countries that signed the tourism agreement of Turkey. This study was a theoric research
which was obtained by document analysis technique. Called traditional foreign policy tools
of diplomacy and propaganda, economic instruments (blockades, embargoes, boycotts),
military vehicles (armament and battle-hard power) as well as universal human values and
the bilateral and multilateral agreements made in the international arena in (soft power)
foreign policy It has an important role in the tools. Tourism also brings together people
from communities all over the world, their cultures, traditions as a peace envoy and an
important foreign policy tool that allows them to learn the mutual tolerances. Countries
around the world creating international, national and local images can influence public
opinion, to abandon social prejudices, promote cultural values and tourism has brought a
new international consensus and missions. At the end of the study Turkey has increased its
influence also in the world’s other countries concluded that use the traditional insttruments
of foreign policy, in addition to the power of tourism has been reached.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2016 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
BAUNSOBED