Rekreasyon faaliyetleri, insanların gönüllü olarak katıldıkları ve boş zamanlarını değerlendirmeye yönelik faaliyetleri kapsamaktadır. Bu faaliyetler insanların dinlence, eğlence
ve tatmin dürtüleri ile ilgili olup, onların bedensel ve ruhsal yorgunluklarının giderilmesine
katkı sağlamaktadır. Bu durum üniversite öğrencileri için de geçerlidir. Bu araştırmanın
amacı, Balıkesir Üniversitesi Sındırgı Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine ilişkin tutumlarını ve katılımını engelleyen faktörleri araştırmaktır. Bu amaçla 330
öğrenci üzerinde yüz yüze anket yöntemi uygulanmış ve veriler SPSS paket programı ile
analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin rekreasyonel faaliyetlere katılım
sıklığı ile bu faaliyetlere katılım arzusu arasında istatiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Öğrencilerin rekreasyonel eğilimleri ile demografik değişkenler arasında da
anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Araştırma sonuçları, rekreasyonel faaliyetlere katılımın
önündeki engellerin cinsiyete, aile gelir düzeyine ve bölümlere göre değiştiğini göstermektedir. Ayrıca araştırmada rekreasyon faaliyetlerine katılımı engelleyen en önemli faktörlerin önem sırasına göre; ekonomik, organizasyonel, rekreasyon alanlarının durumu, içsel
ve fizyolojik kaynaklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonunda ilgili çevrelere
yönelik öneriler de geliştirilmiştir
Recreation activities include all the activities that people participating
voluntarily for the rest themselves physically and spiritually during their leisure time. These
activities consist of entertaining people, relaxing and satisfying impulses, and contribute to
the elimination of their physical and mental fatigue. This is also more essential for college
students. The study investigates the attitudes of the students related recreational activities
at Sındırgı Vocational School in the Balıkesir University. For this purpose, a survey was
applied on the face to face to 330 students and data were analyzed with SPSS. Research results indicate that there are statistically significant differences between the students’
frequency of participation and participation desire in recreational activities. In addition,
there are also significant differences between demographic variables and recreational
trends among students. The research results show that barriers to participate in recreational
activities vary according to gender, family income levels and departments. In addition, the
most important barriers are ranked in order of importance as economic, organizational,
recreation area, internal and physiological origin. Finally, some proposals are developed
for the relevant.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ekim 2016 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
BAUNSOBED