Son yıllarda hızla gelişen teknoloji ile birlikte yaygın olarak kullanılmaya başlanan internet ve sosyal medya araçları tüketicilerin ürün ve hizmet tercihinde önemli rol oynamaya
başladığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı sağlık çalışanlarının sosyal medya kullanım
alışkanlıklarını incelemek ve turistik ürün ve hizmet tercihlerinde sosyal medyanın rolünü belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde Sakarya ilinde sağlık çalışanları örnekleminde 152
sağlık çalışanından anket tekniği ile elde edilen veriler analiz edilerek bulgulara yer verilmiştir. Çalışma sonucunda tüketicilerin ürün ve hizmet satın alma öncesinde sosyal medya
uygulamaları aracılığı ile satın almayı düşündükleri ürün ve hizmetler hakkında araştırma
yaptıkları görülmektedir. Ayrıca herhangi bir ürün ya da hizmeti satın almadan önce sosyal medya aracılığı ile o ürün ya da hizmet hakkında bilgi edinenlerin edinmeyenlere göre
sosyal medyada daha fazla paylaşımda bulunduğu, paylaşımlardan daha çok etkilendiği ve
sosyal medyayı daha yoğun olarak kullandığı sonucuna ulaşılmıştır
Becoming widespread with rapidly emerging technology, internet and social
media have seen playing a significant role in customers’ product and service preferences.
The aim of this study is to investigate usage habit of healthcare professionals on social
media and role of social media in touristic product and service preferences of these workers.
For this purpose, survey is conducted to 152 healthcare professionals in Sakarya province as
healthcare professionals’ sample. Empirical findings of this survey are stated via analysis.
As a result, it can be concluded that customers are researching product and services via social
media before purchasing which they are going to buy. Furthermore, it can be stated that those
who research product and services before purchasing are sharing more on social media, being
more affected from the shares and using social media heavily than those who do not.
Tourism Social Media Touristic Product Healthcare Professionals
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2016 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
BAUNSOBED