Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK ÇALIŞANLARININ TURİSTİK ÜRÜN TERCİHİNDE SOSYAL MEDYANIN ROLÜ: SAKARYA ÖRNEĞİ

Yıl 2016, , 383 - 397, 15.12.2016
https://doi.org/10.31795/baunsobed.662321

Öz

Son yıllarda hızla gelişen teknoloji ile birlikte yaygın olarak kullanılmaya başlanan internet ve sosyal medya araçları tüketicilerin ürün ve hizmet tercihinde önemli rol oynamaya
başladığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı sağlık çalışanlarının sosyal medya kullanım
alışkanlıklarını incelemek ve turistik ürün ve hizmet tercihlerinde sosyal medyanın rolünü belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde Sakarya ilinde sağlık çalışanları örnekleminde 152
sağlık çalışanından anket tekniği ile elde edilen veriler analiz edilerek bulgulara yer verilmiştir. Çalışma sonucunda tüketicilerin ürün ve hizmet satın alma öncesinde sosyal medya
uygulamaları aracılığı ile satın almayı düşündükleri ürün ve hizmetler hakkında araştırma
yaptıkları görülmektedir. Ayrıca herhangi bir ürün ya da hizmeti satın almadan önce sosyal medya aracılığı ile o ürün ya da hizmet hakkında bilgi edinenlerin edinmeyenlere göre
sosyal medyada daha fazla paylaşımda bulunduğu, paylaşımlardan daha çok etkilendiği ve
sosyal medyayı daha yoğun olarak kullandığı sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Alper, A. (2012). Sosyal Ağlar. Ankara: Pelikan Yayıncılık.
  • Atadil, H. A., Berezina, K., Yılmaz, B. S. ve Çobanoğlu, C. (2010), “An Analysis of the Usege of Facebook and Twiter as a Marketing Tool in Hotels.” İşletme Fakültesi Dergisi, 11 (2): 119-125.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. E., ve Saçlı, Ç. (2013). Sosyal Medya Kullanımının Turistlerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama. International Journal of Human Sciences, 10(1), 376-397.
  • Barutçu, S. ve Tomaş, M. (2013). Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü, Journal of Internet Application & Management/İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 4(1).
  • Bulut, M. (2013). Gençlik ve Sosyal Medya Raporu, T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim, Kültür ve Araştırma Yayın No:79 Gençlik Araştırmaları Yayın No:4, ISBN:978-605-4858-03-3
  • Cox, C., Burgess, S., Sellitto, C., ve Buultjens, J. (2009). The Role of User-Generated Content in Tourists’ Travel Planning Behavior. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18(8), 743-764.
  • Eryılmaz, B. ve Zengin, B. (2014). Sosyal Medyada Konaklama İşletmelerine Yönelik Tüketici Yaklaşımları Üzerine Bir Araştırma, İşletme Bilimi Dergisi, Cilt:2, Sayı:1.
  • Fotis, J., Buhalis, D., ve Rossides, N. (2012). Social Media Use and İmpact During The Holiday Travel Planning Process (ss. 13-24). Springer-Verlag.
  • Gönenli, G. ve Hürmeriç P. (2012). “Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook Kullanımı”, (Ed) Tolga Kara ve Ebru Özgen, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, İstanbul, (213-242).
  • Kahraman, M. (2013). Sosyal Medya 101 2.0. İstanbul: Mediacat.
  • Kalpaklıoğlu, N. Ü. (2015). Bir Pazarlama İletişim Unsuru Olarak E-Wom’un Turizm Ürünleri Tercihine Etkisi, Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, 2015 Bahar 2(1).
  • Kang, M., ve Schuett M. A. (2013). “Determinants of Sharing Travel Experiences In Social Media”, Journal of Travel Tourism Marketing, 30, 93-107.
  • Kara, T.ve Özgen E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Basım Yayım A.Ş.
  • Keskin, S. ve Baş, M. (2016). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 51- 69
  • Kotler, P. (2010). Pazarlama 3.0 (Ürün, Müşteri, İnsan Ruhu). İstanbul: Optimist Yayım Dağıtım, Çev. Kıvanç Dündar.
  • Lee, S., ve Cho, M. (2011). Social Media Use in a Mobile Broadband Environment. Examination of Determinants of Twitter and Facebook Use. International Journal of Mobile Marketing, 6(2), 71-87.
  • Tanrıkulu, T., Öztürk, R. ve Yeşil, E. (2015). Ergenlerde Sosyal Ağ Bağımlılığı ve Temel İhtiyaçlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Psikolojik Danışma ve Eğitim Dergisi, 2015, 1(2), 22-30, Issn: 2148-9661.
  • Tel, M., ve Köksalan, B. (2009). Günümüzde Yeni Bir Boş Zaman Aktivitesi Olarak İnternet, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 262-272.
  • Tüzel Uraltaş, N. ve Bahadırlı, L. S. (2012), Elektronik Perakendecilik ve Bir Reklam Mecrası Olarak Sosyal Ağ Siteleri, T. Kara ve E. Özgen (Ed.), Sosyal Medya Akademi içinde, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Vermeulen, I. E., ve Seegers, D. (2009). Tried and Tested: The İmpact of Online Hotel Reviews on Consumer Consideration. Tourism management, 30(1), 123-127.
  • Dijital Ajanslar (2016). 10.03.2016 tarihinde http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2015 adresinden erişildi. Yücel, N. (2013). Müşteri İlişkileri Yönetiminde Yeni Bir Anlayış: Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi, International Journal of Social Science, 6(1), 1641- 1656.

The Role of Social Media in the Choice of Tourist Products of Health Workers: The Case of Sakarya

Yıl 2016, , 383 - 397, 15.12.2016
https://doi.org/10.31795/baunsobed.662321

Öz

Becoming widespread with rapidly emerging technology, internet and social
media have seen playing a significant role in customers’ product and service preferences.
The aim of this study is to investigate usage habit of healthcare professionals on social
media and role of social media in touristic product and service preferences of these workers.
For this purpose, survey is conducted to 152 healthcare professionals in Sakarya province as
healthcare professionals’ sample. Empirical findings of this survey are stated via analysis.
As a result, it can be concluded that customers are researching product and services via social
media before purchasing which they are going to buy. Furthermore, it can be stated that those
who research product and services before purchasing are sharing more on social media, being
more affected from the shares and using social media heavily than those who do not.

Kaynakça

  • Alper, A. (2012). Sosyal Ağlar. Ankara: Pelikan Yayıncılık.
  • Atadil, H. A., Berezina, K., Yılmaz, B. S. ve Çobanoğlu, C. (2010), “An Analysis of the Usege of Facebook and Twiter as a Marketing Tool in Hotels.” İşletme Fakültesi Dergisi, 11 (2): 119-125.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. E., ve Saçlı, Ç. (2013). Sosyal Medya Kullanımının Turistlerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama. International Journal of Human Sciences, 10(1), 376-397.
  • Barutçu, S. ve Tomaş, M. (2013). Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü, Journal of Internet Application & Management/İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 4(1).
  • Bulut, M. (2013). Gençlik ve Sosyal Medya Raporu, T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim, Kültür ve Araştırma Yayın No:79 Gençlik Araştırmaları Yayın No:4, ISBN:978-605-4858-03-3
  • Cox, C., Burgess, S., Sellitto, C., ve Buultjens, J. (2009). The Role of User-Generated Content in Tourists’ Travel Planning Behavior. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18(8), 743-764.
  • Eryılmaz, B. ve Zengin, B. (2014). Sosyal Medyada Konaklama İşletmelerine Yönelik Tüketici Yaklaşımları Üzerine Bir Araştırma, İşletme Bilimi Dergisi, Cilt:2, Sayı:1.
  • Fotis, J., Buhalis, D., ve Rossides, N. (2012). Social Media Use and İmpact During The Holiday Travel Planning Process (ss. 13-24). Springer-Verlag.
  • Gönenli, G. ve Hürmeriç P. (2012). “Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook Kullanımı”, (Ed) Tolga Kara ve Ebru Özgen, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, İstanbul, (213-242).
  • Kahraman, M. (2013). Sosyal Medya 101 2.0. İstanbul: Mediacat.
  • Kalpaklıoğlu, N. Ü. (2015). Bir Pazarlama İletişim Unsuru Olarak E-Wom’un Turizm Ürünleri Tercihine Etkisi, Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, 2015 Bahar 2(1).
  • Kang, M., ve Schuett M. A. (2013). “Determinants of Sharing Travel Experiences In Social Media”, Journal of Travel Tourism Marketing, 30, 93-107.
  • Kara, T.ve Özgen E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Basım Yayım A.Ş.
  • Keskin, S. ve Baş, M. (2016). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 51- 69
  • Kotler, P. (2010). Pazarlama 3.0 (Ürün, Müşteri, İnsan Ruhu). İstanbul: Optimist Yayım Dağıtım, Çev. Kıvanç Dündar.
  • Lee, S., ve Cho, M. (2011). Social Media Use in a Mobile Broadband Environment. Examination of Determinants of Twitter and Facebook Use. International Journal of Mobile Marketing, 6(2), 71-87.
  • Tanrıkulu, T., Öztürk, R. ve Yeşil, E. (2015). Ergenlerde Sosyal Ağ Bağımlılığı ve Temel İhtiyaçlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Psikolojik Danışma ve Eğitim Dergisi, 2015, 1(2), 22-30, Issn: 2148-9661.
  • Tel, M., ve Köksalan, B. (2009). Günümüzde Yeni Bir Boş Zaman Aktivitesi Olarak İnternet, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 262-272.
  • Tüzel Uraltaş, N. ve Bahadırlı, L. S. (2012), Elektronik Perakendecilik ve Bir Reklam Mecrası Olarak Sosyal Ağ Siteleri, T. Kara ve E. Özgen (Ed.), Sosyal Medya Akademi içinde, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Vermeulen, I. E., ve Seegers, D. (2009). Tried and Tested: The İmpact of Online Hotel Reviews on Consumer Consideration. Tourism management, 30(1), 123-127.
  • Dijital Ajanslar (2016). 10.03.2016 tarihinde http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2015 adresinden erişildi. Yücel, N. (2013). Müşteri İlişkileri Yönetiminde Yeni Bir Anlayış: Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi, International Journal of Social Science, 6(1), 1641- 1656.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Salim İbiş Bu kişi benim

Orhan Batman

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 12 Kasım 2016
Kabul Tarihi 28 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA İbiş, S., & Batman, O. (2016). SAĞLIK ÇALIŞANLARININ TURİSTİK ÜRÜN TERCİHİNDE SOSYAL MEDYANIN ROLÜ: SAKARYA ÖRNEĞİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(36), 383-397. https://doi.org/10.31795/baunsobed.662321

BAUNSOBED