Problem Durumu: E-öğrenme, öğretim kurumlarıyla birlikte işletmelerde de
daha geniş uygulama alanı bulmaktadır. E-öğrenme uygulamalarının etkinliği
önemli ölçüde tasarımına bağlıdır. E-öğrenme öğretim tasarımını etkileyen
faktörlerin belirlenmesi ve tasarımın cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, İnternet
kullanım alışkanlıkları gibi bağımsız değişkenlerle ilişkisinin açığa çıkarılması
uygulamanın etkinliğini artıracaktır.
Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı, Türk telekomünikasyon sektöründe
çalışan kullanıcıların bakış açısıyla, e-öğrenme öğretim tasarımını etkileyen
faktörlerin belirlenmesidir. İkinci olarak e-öğrenme tasarım algısı ile
cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, çalışma süresi, İnternet kullanım alışkanlıkları ve
e-öğrenme deneyimi bağımsız değişkenleri arasında istatistiki olarak anlamlı
bir ilişkinin olup olmadığının açığa çıkarılmasıdır.
Yöntem: Araştırma İstanbul’da yerleşik beş Telekom firması (Avea, TTNet,
Turkcell, Türk Telekom, Vodafone) çalışanlarına uygulanmıştır. Çalışmanın
uygulanmasında, anketler kullanıcılara ilgili işletmelerin İnsan Kaynakları sorumluları
tarafından iletilmiştir. Analizlerde kullanılacak anket sayısı yapılan
elemelerden sonra 305 olarak belirlenmiştir. Araştırmanın amaçlarına ulaşmak
için bir model geliştirilmiş, verilerin analizi için açıklayıcı faktör analizi
kullanılmıştır.
Bulgular ve Sonuçlar: Verilerin analizi sonucunda, Türk Telekom sektörü
kullanıcılarının bakış açısına göre, e-öğrenme öğretim tasarımını etkileyen üç faktör bulunmuştur. Araştırmanın amacına yönelik hipotezlerin test edilmesi
ile bir takım bulgulara ulaşılmıştır. Cinsiyet, yaş, çalışma süresi, eğitim düzeyi,
İnternet kullanım alışkanlıkları ve e-öğrenme deneyimi ile e-öğrenme tasarımı
arasında istatistiki olarak anlamlı bir ilişki olduğu hipotezleri reddedilmiştir.
Öneriler: Araştırma sonucuna göre, işletmelerde e-öğrenme öğretim tasarımının
etkinliğini artırmak için tasarımcıların, içerik ve arayüz tasarımı, etkileşim
ve esneklik faktörlerine odaklanmaları gerekmektedir. Bu araştırmada
elde edilen bulguların diğer sektörler için de geçerli olduğunu söyleyebilmek
için ilave araştırmalara gereksinim vardır.
E-Öğrenme E-Öğrenme Öğretim Tasarımı E-Öğrenme Öğretim Tasarımını Etkileyen Faktörler E-Öğrenme Öğretim Tasarımına İlişkin Kullanıcı Algısı
Problem: E-learning has been used extensively in firms as well as in education
society. Efficiency of e-learning applications significantly depends on the design.
To determine the factors affecting the design of e-learning instruction and to reveal
the relationship between design and the independent variables such as gender,
age, education level, Internet use habits will increase the effectiveness of the
application.
Purpose of the Study: The purpose of this study is to determine the factors affecting
the design of e-learning instruction with the view of users working in the
Turkish telecommunications sector. Another purpose is to reveal whether there
is a statistically significant relationship between perception of e-learning design
and the independent variables including gender, age, level of education, working
hours, Internet use habits, e-learning experience.
Methodology: Research was applied to the employees of five telecom firms
(Avea, TTNET, Turkcell, Turk Telekom, Vodafone) located in Istanbul. In the implementation
of the study, questionnaires were submitted to employees by Human
Resources Departments of relevant firms. After qualifications, the number
of questionnaires to be used in the analysis were determined as 305. A model was developed to achieve the objectives of the study, factor analysis was used
to analyze the data.
Findings and Results: As a result of the data analysis, from the Turkish telecom
sector users’ point of view, three factors were found to affect the design of
e-learning instruction. A number of finding were reached by testing the hypotheses
of study. The hypothesis that there is a statistically significant relationship
between e-learning design and gender, age, working years, education level, Internet
use habits, experience of e-learning was rejected.
Suggestions: According to the results of the study, in order to improve the efficiency
of e-learning instruction design, designers need to focus on content and interface
design, interactivity and flexibility factors. There is a need for further research
to assert that the findings of this study also apply to other sectors
E-Learning E-Learning Instruction Design Factors Affecting E-Learning Design User Perception about E-Learning Instruction Design
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
BAUNSOBED