Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEGEP) MUHASEBE-FİNANSMAN ALANI MODÜLLERİNİN ETKİNLİĞİNİN TESPİTİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, , 213 - 231, 15.06.2014
https://doi.org/10.31795/baunsobed.664031

Öz

Günümüz dünyasındaki teknolojik gelişmeler, yeni meslek alanlarını ortaya
çıkararak mesleki ve teknik eğitimin önemini artırmıştır. Türkiye’de mesleki ve
teknik eğitimin geliştirilmesine yönelik olarak “Mesleki Eğitim ve Öğretim Sistemini
Güçlendirme Projesi (MEGEP)” başlatılmıştır. MEGEP’in eğitim modüllerinin
etkinliğinin tespitine yönelik olarak şimdiye kadar birçok çalışma yapılmış
olup, bu çalışmalar sonucunda modüllere ilişkin olarak mesleki eğitimin başarıya
ulaşması noktasında birtakım sorunların yaşandığı tespit edilmiştir. Bu çalışmada
da, Ticaret Meslek Liselerinde MEGEP modülleri kapsamında verilen muhasebe
eğitiminin etkinliğinin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Bu amaçla bir anket hazırlanarak İstanbul’da bulunan ticaret meslek liselerinin
arasından basit rassal örnekleme yöntemiyle seçilen 10 okulda toplam 500
öğrenciye uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 11 istatistik paket programından
faydalanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda, öğrencilerin muhasebe
eğitimine yönelik olarak hazırlanan modüllerden orta düzeyde memnun oldukları
tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Oktay Cem ve Şaban Berk (2009). “Mesleki Ve Teknik Ortaöğretimde Yeni Arayışlar: Yeterliğe Dayalı Modüler Sistemin Değerlendirilmesi”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran. Cilt:V1, Sayı: I, 220-236.
  • Bay, Mutlu Mehmet (2010). “MEGEP Kapsamında Ticaret Meslek Liselerindeki Muhasebe Eğitimi Uygulamasında Karşılaşılan Aksaklıklar Ve Çözüm Önerileri: Ankara Örneği”. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu (3308 S.K). Resmi Gazete. Sayı. 26312. 19.06.1986.
  • Dursun, Bülent (2008). “Yönetici ve Öğretmen Görüşleri ile Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesinin (MEGEP) Etkililiğinin Değerlendirilmesi”. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • EARGED (2006). Öğretim Programları ve Modüller Öğretim Uygulama Kılavuzu, MEB, Ankara.
  • Gömleksiz, Mehmet Nuri ve Pınar Erten (2010). “Mesleki Ve Teknik Ortaöğretimde Modüler Öğretim Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Güçlükler: Nitel Bir Çalışma”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2010. Cilt:VI1, Sayı: I. 174-198.
  • Orhaner, Emine ve A. Tunç. (2003). Ticaret ve Turizm Öğretiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Gazi Kitabevi. Ankara.
  • Seçilmiş, Cihan ve Kurban Ünlüönen (2011), “Eğitim Materyali Olarak MEGEP Kapsamında Hazırlanan Modüllerin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Alan Araştırması”. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 31. Sayfa 53-68.
  • Süer, Murat. (2007). “Ticaret Meslek Liselerinde Muhasebe Eğitimi, Muhasebe Eğitiminden Beklentiler ve Karşılaşılan Sorunlar”. İstanbul Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • TÜİK. Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması (Uses-1997) El Kitabı. (1999).1. Baskı. Haziran.
  • USES-1997 El Kitabı. (1999). Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması. UNESCO İstatistik Enstitüsü. Çeviri. 1. Baskı.Haziran.
  • Usul, Hayrettin, Hüsrev Eroğlu ve Osman Akın. (2007). “Meslek Liseleri Ve Meslek Yüksek Okullarındaki Eğitim Süreçleri Arasındaki Uyum Sorunun Analizi Ve Ticaret Lisesi Örneği”. Selçuk Üniversitesi, Karaman İ.İ.B.F. Dergisi. Sayı: 12. Haziran. 235-243.
  • Yıldız, Merve ve Zeki Kaya (2013). “Meslek Liselerindeki Programlama Temelleri Dersi Programının Değerlendirilmesi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt: 2. Sayı: 2. 359-368.
  • http:// www.megep.meb.gov.tr
  • http://www.meb.gov.tr/Duyurular/Duyurular2006/Takvim/Egitim_Sistemi. Html. 10.02.2013.
  • http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/32/09/907227/icerikler/muhasebe-vefinansman alan_315895.html,01.07.2013
  • http://iys.inonu.edu.tr/webpanel/dosyalar/442/file/TES&OYbolum2.pdf. 05.03.2013.
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/24804_0.html. 06.02.2013.
  • http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/06/01/951068/icerikler/bolumlerimiz_ tanitim_30336.html.

Vocational Education And Training System Strengthening Project Accounting-Financing A Research Study The Effectiveness Of Field Modules

Yıl 2014, , 213 - 231, 15.06.2014
https://doi.org/10.31795/baunsobed.664031

Öz

Today’s World technological developments increased importance of technical
and professional education by bring out new profession fields. As for the development
of vocational and technical education, “Vocational Education and Training
System Strengthening Project (SVET)” has been initiated in Turkey.Many studies
have been done to determine the effectiveness of training modules of MEGEP so
far, at the point of success of vocational education and training modules several
problems had been detected after these studies were made. At this study, evaluations
the effectiveness of accounting education within the context of Vocational
Trade Schools MEGEP moduleswere aimed in accordance with the views of students.
For this purpose, a survey was prepared and applied a total of 500 students
from 10 trade vocational high school which was selected simple randomly in Istanbul.
The survey results were analyzed by SPSS 14 statistical package program.
As a result of the conducted analyzes, at this modules preparing for student’s
accounting education were detected moderately satisfaction.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Oktay Cem ve Şaban Berk (2009). “Mesleki Ve Teknik Ortaöğretimde Yeni Arayışlar: Yeterliğe Dayalı Modüler Sistemin Değerlendirilmesi”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran. Cilt:V1, Sayı: I, 220-236.
  • Bay, Mutlu Mehmet (2010). “MEGEP Kapsamında Ticaret Meslek Liselerindeki Muhasebe Eğitimi Uygulamasında Karşılaşılan Aksaklıklar Ve Çözüm Önerileri: Ankara Örneği”. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu (3308 S.K). Resmi Gazete. Sayı. 26312. 19.06.1986.
  • Dursun, Bülent (2008). “Yönetici ve Öğretmen Görüşleri ile Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesinin (MEGEP) Etkililiğinin Değerlendirilmesi”. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • EARGED (2006). Öğretim Programları ve Modüller Öğretim Uygulama Kılavuzu, MEB, Ankara.
  • Gömleksiz, Mehmet Nuri ve Pınar Erten (2010). “Mesleki Ve Teknik Ortaöğretimde Modüler Öğretim Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Güçlükler: Nitel Bir Çalışma”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2010. Cilt:VI1, Sayı: I. 174-198.
  • Orhaner, Emine ve A. Tunç. (2003). Ticaret ve Turizm Öğretiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Gazi Kitabevi. Ankara.
  • Seçilmiş, Cihan ve Kurban Ünlüönen (2011), “Eğitim Materyali Olarak MEGEP Kapsamında Hazırlanan Modüllerin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Alan Araştırması”. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 31. Sayfa 53-68.
  • Süer, Murat. (2007). “Ticaret Meslek Liselerinde Muhasebe Eğitimi, Muhasebe Eğitiminden Beklentiler ve Karşılaşılan Sorunlar”. İstanbul Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • TÜİK. Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması (Uses-1997) El Kitabı. (1999).1. Baskı. Haziran.
  • USES-1997 El Kitabı. (1999). Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması. UNESCO İstatistik Enstitüsü. Çeviri. 1. Baskı.Haziran.
  • Usul, Hayrettin, Hüsrev Eroğlu ve Osman Akın. (2007). “Meslek Liseleri Ve Meslek Yüksek Okullarındaki Eğitim Süreçleri Arasındaki Uyum Sorunun Analizi Ve Ticaret Lisesi Örneği”. Selçuk Üniversitesi, Karaman İ.İ.B.F. Dergisi. Sayı: 12. Haziran. 235-243.
  • Yıldız, Merve ve Zeki Kaya (2013). “Meslek Liselerindeki Programlama Temelleri Dersi Programının Değerlendirilmesi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt: 2. Sayı: 2. 359-368.
  • http:// www.megep.meb.gov.tr
  • http://www.meb.gov.tr/Duyurular/Duyurular2006/Takvim/Egitim_Sistemi. Html. 10.02.2013.
  • http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/32/09/907227/icerikler/muhasebe-vefinansman alan_315895.html,01.07.2013
  • http://iys.inonu.edu.tr/webpanel/dosyalar/442/file/TES&OYbolum2.pdf. 05.03.2013.
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/24804_0.html. 06.02.2013.
  • http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/06/01/951068/icerikler/bolumlerimiz_ tanitim_30336.html.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nevran Karaca

Sibel Çakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 28 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Karaca, N., & Çakır, S. (2014). MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEGEP) MUHASEBE-FİNANSMAN ALANI MODÜLLERİNİN ETKİNLİĞİNİN TESPİTİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(31), 213-231. https://doi.org/10.31795/baunsobed.664031

BAUNSOBED