Araştırmanın Amacı : Bu araştırmanın amacı; İzmir’de faaliyette bulunan A grubu seyahat
acentalarının bakış açısıyla İzmir turizminin mevcut durumunun değerlendirilmesi ve
geliştirilebilecek yeni ürünlerle turizm potansiyelinin nasıl artırılabileceğini ortaya çıkarmaktır.
Yöntem: Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Ulaşılmasının daha
kolay olması nedeniyle İzmir il merkezinde faaliyet gösteren 20 A grubu seyahat acentası ile
nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılarak görüşme yapılmıştır. Araştırma
kapsamında hazırlanan sorular araştırmacılar tarafından bire bir görüşme ile görüşmecilere
yöneltilmiş ve görüşmeler sırasında verilen cevaplar not tutulmak suretiye ldeğerlendirilmiştir.
Bulgular ve Sonuç: Elde edilen veriler doğrultusunda, İzmir’de yüksek bir turizm potansiyelinin
olduğu ancak bu potansiyelin değerlendirilmesinde eksiklikler olduğu saptanmıştır.
İzmir, turizmin ilk başladığı destinasyonlardan biri olmasına karşılık hak ettiği yerde
değildir. Sahip olduğu doğal, kültürel ve tarihi zenginliklere rağmen, bunların etkin kullanamaması
turizmin gelişimini olumsuz etkilemiştir. Konaklama alt yapısı mevut durum için
yeterli olarak görülmekte, ancak, turistik ürünler geliştirilmelidir. Özellikle kongre, fuar, sağlık
ve kruvaziyer turizmini geliştirmek için yatırımlar yapılmalıdır. Bu turistik ürünler dışında
rekabeti artıracak ve var olan ürünleri destekleyici turistik ürünler geliştirilmelidir. Etkin tanıtım
çalışmalarıyla çeşitlendirilmiş turistik ürünlere uygun hedef pazarlar belirlenerek talep
artırılmalıdır. Artan talep karşısında İzmir’in turizmde markalaşması da sağlanabilecektir.
determining how it can be increased with the new products that are going to
be developed in İzmir from the point of view of A group tourism agencies that
currently work in İzmir.
Method: In this research qualitative research method has been used. Since it
is easy to reach, according to one of the qualitative research methods, 20 A group
tourism agencies that are currently active were interviewed. The questions that
were prepared according to the research topic were asked directly to the agency
interviewers and the responses were noted and evaluated.
Finding and Results: According to the data that has been gathered, it is found
that İzmir has a very high tourism potential, but there is insufficiency of use of this
potential. Even though İzmir is one of the first destinations that the tourism has begun,
it is not in the position that it deserves. Although İzmir has natural, cultural
and historical richness, using these sources poorly affect the development of tourism
in İzmir negatively. Accommodation resources are seen enough but new touristy
products should be developed. Especially, the investments should be done in
order to improve conference, fair, health and cruise tourism. More products that
enhance the competition and support the current products should be developed.
Demand should be increased with specifying target markets according to these diversified
products and using an effective marketing campaign. Branding of İzmir
can be done with the increasing demand.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
BAUNSOBED