DEVRE TATİL SİSTEMİNDE ALGILANAN HİZMET KALİTESİ: KÜTAHYA İLİNDE KONAKLAYAN MÜŞTERİLER ÖRNEĞİ
Yıl 2014,
, 369 - 380, 15.06.2014
Sebahattin Karaman
,
Uğur Ceylan
Öz
Devre tatil sistemi dünyada ve Türkiye’de son yıllarda oldukça önem kazanmaya
başlayan bir yapıdır. Konaklama işletmelerinin oda satışlarını tüm sezonlara
yaymak ve sürekli gelecek müşteriler edinmek için son yıllarda büyük
devre tatil şirketleriyle anlaşmalar yapmaktalar. Bu çalışmada Kütahya ilinde
devre tatil sistemi kapsamında konaklayan müşterilerin aldıkları hizmet kalitesi
araştırılmıştır. Müşterilerin devre tatil sistemindeki hizmet kalitesini deneyimlerine
bağlı olarak değerlendirmeleri istenmiştir. Algılanan hizmet kalitesinde
müşterilerin personel ve işletmeyi değerlendirmeleri istenmiş ve bu
unsurların memnuniyetleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. İleriki yıllarda yatırımları
devam eden devreli sistem işletmelerine ve yapılacak olan diğer akademik
araştırmalar için yol göstermesi beklenmektedir. Araştırmada 305 müşteriye
anket uygulaması yapılmış ve SPSS for Windows istatistik programı ile
analiz edilmiştir.
Kaynakça
- Akbar, S.,Som, A.P.M., Wadood, F. Ve Alzaidiyeen, N.J. (2010) Revitalization of
Sevice Quality to Gain Customer Satisfaction and Loyalty. International Journal
of Business and Management. Vol 5 No:6 113-122
- Artuğer, S. (2006), Turistik Bir Ürün Olarak Devre Mülk ve Devre Tatil Sistemlerinin
Turizm Endüstrisi Açısından Değerlendirilmesi (Bodrum Yöresinde Bir
Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Eleren, A. ve Kılıç, B. (2007). Turizm Sektöründe Serqual Analizi ile Hizmet Kalitesinin
Ölçülmesi ve Bir Termal Otelde Uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi,
İ.İ.B.F.Dergisi (C.IX, S.1, 2007) 235-263
- Güven, Ö.Z. (2007). İlişkisel Pazarlama Ekseninde Otel İşletmelerinde Müşteri
Bağlılığının Öncel ve Sonuçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Model Geliştirilmesi.
Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kütahya
- Hacıefendioğlu, Ş. ve Koç Ü. (2009). Hizmet Kalitesi Algılamalarının Müşteri
Bağlılığına Etkisi ve Fast Food Sektöründe Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (18) 2009/2 146-167
- Hovey, M. (2002). “Is Timeshare Ownership an Investment Product?” Journal of
Financial Services Marketing (2002) 7, 141–160
- Odabaşı, Y. (2004). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi. Sistem Yayıncılık,
4.Baskı, Nisan 2004, İstanbul.
- Parasuraman A, Zeithaml VA, Berry LL (1985). A Conceptual Model of Service
Quality and Its Implications for Future Research. J. Mark. 49(4): 41-50.
- Schiffman LG, Kanuk LZ (2000). Consumer Behavior (7th ed.). Prentice Hall,
New York.
- Selvi, M. S. ve Artuğer, S., (2006), Turizmde Devre Mülk-Devre Tatil, Detay Yayıncılık,
1.Baskı, Ankara.
- Yetimoğlu, U. (2004), “Devreli Tatil Sistemleri ve Tüketici Hukuku” TBB
Dergisi,Sayı 55 ss.364-382
Perceived Service Quality in Timeshare Vacation System: Example of Customers Accommodate in Kütahya
Yıl 2014,
, 369 - 380, 15.06.2014
Sebahattin Karaman
,
Uğur Ceylan
Öz
Timeshare vacation is an important structure that getting important around
the World and in Turkey. Accomodation enterprises are making agreements with
big Timeshare vacation companies to spread the room sales to all season and to
obtain new customers that come constantly in recent years. In this study, the service
quality that is received by the customers accomodate in Kütahya are analyzed.
The customers were asked to evaluate the service quality in the timeshare
vacation depending on their ecperiance. They were requested to evaluate the personnel
and organization in teh perceived service quality and the effects of these
elements on their pleasure were analyzed.It is expected that the present study will
show way to timeshare vacation system organizations still under construction and
to the other academic studies to be carried out. In the study, 305 customers were
given a questionnaire and the findings were analyzed with SPSS for Windows
Statistical Program.
Kaynakça
- Akbar, S.,Som, A.P.M., Wadood, F. Ve Alzaidiyeen, N.J. (2010) Revitalization of
Sevice Quality to Gain Customer Satisfaction and Loyalty. International Journal
of Business and Management. Vol 5 No:6 113-122
- Artuğer, S. (2006), Turistik Bir Ürün Olarak Devre Mülk ve Devre Tatil Sistemlerinin
Turizm Endüstrisi Açısından Değerlendirilmesi (Bodrum Yöresinde Bir
Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Eleren, A. ve Kılıç, B. (2007). Turizm Sektöründe Serqual Analizi ile Hizmet Kalitesinin
Ölçülmesi ve Bir Termal Otelde Uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi,
İ.İ.B.F.Dergisi (C.IX, S.1, 2007) 235-263
- Güven, Ö.Z. (2007). İlişkisel Pazarlama Ekseninde Otel İşletmelerinde Müşteri
Bağlılığının Öncel ve Sonuçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Model Geliştirilmesi.
Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kütahya
- Hacıefendioğlu, Ş. ve Koç Ü. (2009). Hizmet Kalitesi Algılamalarının Müşteri
Bağlılığına Etkisi ve Fast Food Sektöründe Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (18) 2009/2 146-167
- Hovey, M. (2002). “Is Timeshare Ownership an Investment Product?” Journal of
Financial Services Marketing (2002) 7, 141–160
- Odabaşı, Y. (2004). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi. Sistem Yayıncılık,
4.Baskı, Nisan 2004, İstanbul.
- Parasuraman A, Zeithaml VA, Berry LL (1985). A Conceptual Model of Service
Quality and Its Implications for Future Research. J. Mark. 49(4): 41-50.
- Schiffman LG, Kanuk LZ (2000). Consumer Behavior (7th ed.). Prentice Hall,
New York.
- Selvi, M. S. ve Artuğer, S., (2006), Turizmde Devre Mülk-Devre Tatil, Detay Yayıncılık,
1.Baskı, Ankara.
- Yetimoğlu, U. (2004), “Devreli Tatil Sistemleri ve Tüketici Hukuku” TBB
Dergisi,Sayı 55 ss.364-382