Bu araştırmada, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kocaeli-İzmit İlçesinde öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinin akademik erteleme ile sınav kaygı düzeyleri düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmaya 81 öğrenci katılmış ve kendilerine “Sınav Kaygı Ölçeği”, “Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Erteleme Ölçeği” ve Demografik Bilgi Formu” uygulanmıştır. Verilerin analizinde normal dağılım varsayımının sağlandığı durumlarda iki grup ortalamalarının karşılaştırılması için bağımsız örneklem t testi; normal dağılım varsayımının sağlanmadığı durumlarda ise Mann Whitney U testi kullanılmıştır. İkiden fazla grup ortalamasının karşılaştırılmasında normal dağılım olan testlerde ANOVA; normal dağılmayan verilerde Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Sürekli verilerde Spearman korelasyon analizi; kategorik verilerde Ki Kare analizi yapılmıştır. Araştırmada akademik erteleme davranışı erkek öğrencilerde daha fazladır ve öğrencinin yaşına, ekonomik durumuna, LGS süreci sonucunda girdiği liseye ve algılanan başarı durumuna göre farklılaşmamıştır. Sınav kaygısı ölçeği ve alt boyut puanlarından elde edilen skorlara göre erkek öğrencilerin gelecek ile ilgili endişeleri kız öğrencilerden fazladır. Diğer alt boyutlarda ve ölçek genelinde cinsiyete göre farklılaşma yoktur. Sınav kaygısı puanları öğrencinin yaşına, ekonomik durumuna, LGS süreci sonucunda girdiği liseye ve algılanan başarı durumuna göre farklılaşmamıştır. Akademik erteleme ile sınav kaygısı ve sınav kaygısı alt boyutları olan başkalarının görüşü, elecek ve hazırlanmak ile ilgili endişeler, zihinsel ve bedensel tepkiler ve genel sınav kaygısı alt boyutu arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Akademik erteleme ile kişinin kendi görüşü alt boyutu arasında anlamlı, pozitif yönlü ve zayıf düzey bir ilişki vardır. Akademik erteleme, sınav kaygısı düzeyine göre farklılaşmamıştır.
In this research, the relationship between academic procrastination and exam anxiety levels of 8th grade students studying in Kocaeli-Izmit in the 2018-2019 academic year was examined. 81 students participated in the study and they were administered the "Exam Anxiety Scale", "Middle School Students' Academic Procrastination Scale" and the Demographic Information Form. Independent sample t test to compare the means of two groups in cases where normal distribution assumption is provided in data analysis; In cases where the normal distribution assumption was not met, Mann Whitney U test was used. In comparing the means of more than two groups, ANOVA in tests with normal distribution; Kruskal Wallis H test was used for non-normally distributed data. Spearman correlation analysis in continuous data; Chi-square analysis was performed on categorical data. In the study, academic procrastination behavior is more common in male students and academic procrastination; It did not differ according to the age, economic status of the student, the high school he entered as a result of the LGS process, and his perceived success. According to the scores obtained from the exam anxiety scale and sub-dimension scores, male students have more concerns about the future than female students. There is no difference in terms of gender in other sub-dimensions and throughout the scale. Exam anxiety scores did not differ according to the student's age, economic status, high school he entered as a result of the LGS process, and perceived success. No significant relationship was found between academic procrastination and test anxiety and test anxiety sub-dimensions of others' opinions, concerns about future and preparation, mental and physical reactions, and general exam anxiety. There is a significant, positive and weak relationship between academic procrastination and one's own opinion sub-dimension. Academic procrastination did not differ according to exam anxiety level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 11 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
BAUNSOBED