Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilsem görsel sanatlar alanı öğrencilerinin görsel araştırma yöntemleriyle hazırladıkları projelere yönelik görüşleri

Yıl 2021, , 877 - 893, 31.12.2021
https://doi.org/10.31795/baunsobed.858697

Öz

Lise projeleri daha çok nitelikli insan gücünün gelişimi süreçlerine katkı sağlamak amacıyla yapılmaktadır. Alanı her ne olursa olsun öğrencilerin evrensel değerlerde ve ölçütlerde yapılan araştırmaları tanımaları, kullanmaları ve kendi projelerine yansıtabilmeleri büyük önem taşımaktadır. Ülkemizde özel yetenekli bireylere destek eğitimi veren Bilim ve Sanat Merkezlerinin (BİLSEM) temel amaçlarından biri bu bireylere bilimsel çalışma disiplini kazandırarak projeler gerçekleştirmelerini sağlamaktır. BİLSEM’lerde genel zihinsel yetenek alanından eğitim gören öğrenciler, projelerini bilimsel bir araştırmanın içeriğine uygun olarak hazırlayıp nitelikli yarışmalara katılabilirlerken, görsel sanatlar yetenek alanı öğrencilerinin ise hazırladığı projelerin bilimsel araştırma içeriklerinden çok uzak oldukları görülmüştür. Bu araştırmada İzmit Bilim ve Sanat Merkezinde 2018-2019 eğitim-öğretim yılında görsel sanatlar alanı proje programındaki beş öğrencinin bilimsel veya görsel araştırma yöntemlerine göre hazırladıkları projelere yönelik görüşlerinin neler olduğu belirlemeye çalışılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup fenomenoloji (olgubilim) ile desenlenmiştir. Veri toplama araçlarından yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme kullanılmıştır. Öğrencilerin bu sorulara verdikleri cevaplar içerik analizi ile incelenmiştir. Veriler, ulaşılan kod ve temalarla birlikte tablo haline getirilerek bulgularda yer verilmiştir. Araştırma sorularıyla hazırlanan projelerin öğrencilere katkısı, proje hazırlama sürecinde öğrencilerin kendilerinde gördükleri güçlü ve zayıf yönler, öğrencilerin proje konularını belirlemelerindeki etkenler ve yeni bir proje hazırlamaları durumunda öğrencelerin dikkat edecekleri faktörlerin neler olacağına yönelik bulgular yorumlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları olan öğrencilerin, hem nitelikli proje çalışmaları ortaya koydukları hem de bu süreçte önemli kazanımları sağladıkları görülmüştür.

Teşekkür

Araştırmamızın özgün olması bakımından alana önemli ölçüde katkı sağlayacağı düşüncesindeyiz. Olumlu veya olumsuz değerlendirmeleriniz için şimdiden teşekkür ederiz. Saygılarımızla

Kaynakça

  • Alexander, R. A. (1981). An historical perspective on the gifted and the talented. Studies in Art Education, 22(2), 38-48.
  • Bloom, B. S. (1982). The role of gifts and markers in the development of talent. Exceptional Children 48, 510–22.
  • Edwards, R. ve Holland, J. (2013). What is qualitative interviewing?. Bloomsbury Publishing.
  • Erişti, S. D. (2017). Görsel araştırma yöntemleri. S. D. Erişti, Görsel araştırma yöntemleri teori, uygulama ve örnek içinde (s. 1). Pegem Akademi.
  • Ersoy, F. (2016). Fenomenoloji. A. Saban ve A. Ersoy, Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 51-111). Anı Yayıncılık.
  • Kurdayıoğlu, M. ve Soysal, T. (2019). 2018 Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED). 5(2), 483-496.
  • Lester, S. (1999). An introduction to phenomenological research. ResearchGate. 25.10.2020 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/255647619_An_introduction_to_phenomenological_research adresinden erişildi.
  • Mandal, H. (2019). Lise öğrencileri araştırma projeleri yarışması proje rehberi. 2204-A. Tübitak. Marcus, B. (2001). Visual methods in social research. Sage Publigations.
  • Marland, U. C. (1972). Education of the gifted and talented. U.S. Government Printing Office.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2019). Bilim ve sanat merkezleri yönergesi, Tebliğler Dergisi, MEB Yayınları.
  • Moss, J. ve Pini, B. (2016). Visual research methods in educational research. Palgrave Macmillan.
  • Rose, G. (2013). On the relation between 'visual research methods' and contemporary. Open Research Online, 24-46.
  • Spencer, S. (2011). Visual research methods in the social sciences awakening visions. Routledge.
  • Usal, Y. ve Katırancı, M. (2020). BİLSEM'lerde (Bilim ve Sanat Merkezleri) görsel sanatlar eğitimi proje üretimi ve hazırlama programı kapsamında kullanılan bir öğretim yöntemi örneği. 26.11.2020 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/338431999_bılsem'lerdebilim ve_sanat_merkezleri_gorsel_sanatlar_egıtımı_proje_uretımı_ve_hazırlama_programı_kapsamında_kullanılan_bır_ogretım_yontemı_ornegı adresinden erişildi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Bs.). Seçkin Yayıncılık.

Bilsem visual arts students' views on projects prepared using visual research methods

Yıl 2021, , 877 - 893, 31.12.2021
https://doi.org/10.31795/baunsobed.858697

Öz

High school projects are mostly carried out to contribute to the development of qualified manpower. Regardless of the field, it is of great importance for students to recognize, use and reflect the researches done through universal values and criteria on their own projects. One of the main objectives of BİLSEMs, which provide support training to specially talented individuals in our country, is to provide these individuals with a scientific study discipline and to carry out their own projects. While students studying in the field of general mental ability at BİLSEM can prepare their projects in accordance with the content of a scientific research and participate in qualified competitions, it has been observed that the projects prepared by visual arts talent field students are far from scientific research content. In this study, it has been tried to identify the views of five students in the visual arts field project program in the 2018-2019 academic year at Izmit Science and Art Center regarding the projects they prepared according to scientific or visual research methods. Qualitative research method was used in this study and it was designed with phenomenology. Interview consisting of semi-structured questions, one of the data collection tools, was used. The answers given by the students to these questions were analyzed with content analysis. The data, together with the codes and themes, were tabulated and included in the findings. Through research questions; the findings regarding the contribution of the prepared projects to the students, the strengths and weaknesses of the students in the process of preparing the project, the factors in determining the project subjects and the factors that students will pay attention to in case they prepare a new project were interpreted. It was observed that each of the students, who were also the participants of the study, both produced qualified project studies and accomplished important achievements in this process.

Kaynakça

  • Alexander, R. A. (1981). An historical perspective on the gifted and the talented. Studies in Art Education, 22(2), 38-48.
  • Bloom, B. S. (1982). The role of gifts and markers in the development of talent. Exceptional Children 48, 510–22.
  • Edwards, R. ve Holland, J. (2013). What is qualitative interviewing?. Bloomsbury Publishing.
  • Erişti, S. D. (2017). Görsel araştırma yöntemleri. S. D. Erişti, Görsel araştırma yöntemleri teori, uygulama ve örnek içinde (s. 1). Pegem Akademi.
  • Ersoy, F. (2016). Fenomenoloji. A. Saban ve A. Ersoy, Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 51-111). Anı Yayıncılık.
  • Kurdayıoğlu, M. ve Soysal, T. (2019). 2018 Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED). 5(2), 483-496.
  • Lester, S. (1999). An introduction to phenomenological research. ResearchGate. 25.10.2020 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/255647619_An_introduction_to_phenomenological_research adresinden erişildi.
  • Mandal, H. (2019). Lise öğrencileri araştırma projeleri yarışması proje rehberi. 2204-A. Tübitak. Marcus, B. (2001). Visual methods in social research. Sage Publigations.
  • Marland, U. C. (1972). Education of the gifted and talented. U.S. Government Printing Office.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2019). Bilim ve sanat merkezleri yönergesi, Tebliğler Dergisi, MEB Yayınları.
  • Moss, J. ve Pini, B. (2016). Visual research methods in educational research. Palgrave Macmillan.
  • Rose, G. (2013). On the relation between 'visual research methods' and contemporary. Open Research Online, 24-46.
  • Spencer, S. (2011). Visual research methods in the social sciences awakening visions. Routledge.
  • Usal, Y. ve Katırancı, M. (2020). BİLSEM'lerde (Bilim ve Sanat Merkezleri) görsel sanatlar eğitimi proje üretimi ve hazırlama programı kapsamında kullanılan bir öğretim yöntemi örneği. 26.11.2020 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/338431999_bılsem'lerdebilim ve_sanat_merkezleri_gorsel_sanatlar_egıtımı_proje_uretımı_ve_hazırlama_programı_kapsamında_kullanılan_bır_ogretım_yontemı_ornegı adresinden erişildi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Bs.). Seçkin Yayıncılık.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Asuman Daşdemir 0000-0003-3578-8232

Ayşe Dilek Kıratlı 0000-0001-5723-5124

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2021
Kabul Tarihi 6 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Daşdemir, A., & Kıratlı, A. D. (2021). Bilsem görsel sanatlar alanı öğrencilerinin görsel araştırma yöntemleriyle hazırladıkları projelere yönelik görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(46), 877-893. https://doi.org/10.31795/baunsobed.858697

BAUNSOBED