Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık ile ilgili görüşlerini ve planlarında okul öncesi dönemde yaratıcılığı geliştiren fen etkinliklerine yer verme durumlarını ortaya çıkarma amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Uşak ili milli eğitim bakanlığına bağlı resmi anasınıfı ve anaokullarında görev yapan 15 okul öncesi öğretmenlerini oluşturmuştur. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerine; “Yaratıcılık terimini nasıl tanımlarsınız?” ve “Planlarınızda çocukların yaratıcılıklarını geliştirecek fen etkinliklerine yer verir misiniz? Niçin?” soruları sorulmuş, okul öncesi öğretmenlerinin verdikleri cevaplar yarı yapılandırılmış görüşme formu vasıtası ile elde edilmiştir. Örnek olay yönteminin kullanıldığı bu çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilen sonuçlar betimsel analiz tekniğiyle değerlendirilip, tematik analiz yoluyla verilerin analizleri yapılmıştır. Araştırma bulgularında, okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık ile ilgili tanımlarında orijinallik, yenilik, özgünlük, sosyal kabul ve sosyal faydası olma, özgür bir ortamda farklı şey ya da ürünler üretme kavramlarına yoğunlaştıkları görülmüştür. Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi dönemde yaratıcılığı geliştiren fen etkinliklerine planlarında yer verme durumlarına bakıldığında öğretmenlerin büyük çoğunluğunun çocukların yaratıcılığını geliştiren fen etkinliklerine planlarında yer verdikleri görülmüştür. Çalışmada ileriye dönük, yaratıcılığı geliştirecek fen programı ve fen etkinliği uygulamalarına yönelik öneriler sunulmuştur.
Yaratıcılık kavramı Okul Öncesi Dönem Okul Öncesi Dönem Yaratıcılığı Geliştiren Fen Etkinlikleri
This research was carried out to reveal the opinions of preschool teachers about creativity and the situation of including science activities that improve creativity in the preschool period in their plans. The sample group of the study consisted of 15 preschool teachers working in official kindergarten and kindergartens affiliated to the Ministry of National Education in Uşak. Preschool teachers in the research; "How would you define the term creativity?" and “Can you include science activities in your plans that will develop children's creativity? Why?" questions were asked, and the answers given by preschool teachers were obtained through a semi-structured interview form. In this study in which the case study method was used, the results obtained with the semi-structured interview form were evaluated with the descriptive analysis technique, and the data were analyzed by thematic analysis. In the findings of the research, it was seen that preschool teachers focused on the concepts of originality, innovation, genuineness, social acceptance and social utility, and producing different things or products in a free environment in their definitions of creativity. Considering the pre-school teachers' inclusion of science activities that improve creativity in their plans, it was seen that most of the teachers included science activities that improve children's creativity in their plans. In the study, suggestions for forward-looking science curriculum and science activity applications that will improve creativity are presented.
The concept of creativity Preschool Period Preschool Period Science Activities That Improve Creativity
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 3 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
BAUNSOBED