Bu
çalışmada yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözme becerilerini
incelemek amaçlanmıştır. Tarama modelinin benimsendiği betimsel çalışma,
2016-2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde yedinci sınıf düzeyinde
rastgele seçilen toplam 150 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin cebirsel
sözel problem becerilerini ortaya çıkarmak için günlük yaşam durumlarına
yönelik 10 adet açık uçlu problem veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.
Veriler içerik analizi göre değerlendirilmiştir. Değerlendirmede Marzano’nun
(2000) geliştirmiş olduğu aşamalı puan ölçeği kullanılmıştır. Çalışmadan elde
edilen sonuçlara göre, yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemler
için sonucun doğruluğuna ve çözüm yoluna karar verme, çözüme ilişkin mantıklı
tartışmalar yapma, sözel problemi çözme, genelleme yapma ile uygun muhakemeyi
belirleme ve kullanma boyutlarındaki beceri düzeylerinin arzu edilen seviyede
olmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, farklı sayıda cebirsel problem
çeşitleri ile sorgulamanın ön planda tutulduğu öğretim programına yer verilmesi
öneri olarak
sunulmuştur.
In this study, the purpose is to examine seventh grade students' ability to solve algebraic verbal problems. The descriptive study in which the survey model was adopted with a total of 150 students randomly selected at the seventh grade level in the second semester of the 2016-2017 academic year. In order to reveal the students' algebraic verbal problem skills, 10 open ended problem data collection tools were used for daily life situations. The data were evaluated according to the content analysis. A graded score scale developed by Marzano (2000) was used in the evaluation. According to the results obtained from the study, it was determined that seventh grade students did not have the desired level of skill in determining the correctness of the result and solution for algebraic verbal problems, making logical discussions about solving, verbal problem solving, generalizing and determining and using appropriate reasoning. As a result, it has been proposed as a suggestion that the curriculum with different kinds of algebraic problem types and questioning is held on the front line.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 21 Sayı: 39 |
BAUNSOBED