Ziyaretçilerin destinasyon imajı algılarının, etkinliklere katılımlarına etkisini tespit etmeyi amaçlayan bu çalışmada, bisiklet turu etkinliği kapsamında 25-26 Mart 2017 tarihleri arasında Çanakkale ilini ziyaret eden 283 ziyaretçiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Araştırmada, ziyaretçilerin bisiklet turuna katılım amaçlarını ölçmeye yönelik kullanılan tutum ve davranış ölçeği, Öter ve Özdoğan’ın 2005 çalışmalarından; destinasyon imajı algısını belirlemeye yönelik ölçek ise Bolton ve Drew 1991 , Buhalis 2000 , Bigne vd. 2001 , Tian-Cole vd. 2002 , Sirakaya, Petrick, ve Choi’nin 2004 çalışmalarından yararlanılarak uyarlanmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen veriler; t testi, varyans analizi ve çok değişkenli regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Verilerin analizi sonucunda, destinasyon imajı algılarının, bisiklet turu etkinliklerine katılımı genel anlamda olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarının, destinasyon yöneticileri ve pazarlamacıları açısından faydalı olması beklenmektedir
Etkinlik Turizmi Destinasyon İmajı Algısı Bisiklet Turu Etkinliği
The purpose of this study is to determine the impact of visitors’ destination image perceptions on participation in events. In this context, 283 questionnaires were * Yrd. Doç. Dr., Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/Turizm Fakültesi/Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Bölümü, hadjimehmet@gmail.com, ORCID ID: orcid.org/0000-0003-0718-7296** Arş. Gör., Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/Turizm Fakültesi/Turizm İşletmeciliği, bulukbuket@comu.edu.tr, ORCID ID: orcid.org/0000-0001-5646-6166*** Doç. Dr., Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/Turizm Fakültesi/Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Bölümü, lutfiatay@yahoo.com, ORCID ID: orcid.org/0000-0003-2598-6227administered face-to-face to visitors who visited Çanakkale province for the bicycle tour event on 25-26 March 2017. In this context, attitudes and behaviors scales Öter ve Özdoğan, 2005 is used to measure the objectives of tourists’ participation. In addition, destination image perception scales Bolton and Drew, 1991; Buhalis, 2000, Bigne et al., 2001, TianCole et al., 2002; Sirakaya, Petrick, and Choi, 2004 is used to to determine the visitors’ destination image perceptions. The data gathered from end of the study were examined through t-test, variance analysis and regression analysis. As a result of the study, it is seen that the perceptions of destination image generally have a positive influence on the participation to bicycle tour events. The results of the study is thought to be beneficial in terms of destination managers and marketers
Event Tourism Perception of Destination Image Bicycle Tour Event
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Turizm |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 20 Sayı: 38 |
BAUNSOBED