Üniversitelerin işlevlerini yerine getirebilmesinde üniversite yöneticilerinin sahip olduğu yetkinlikler önemli bir rol oynamaktadır. Çalışmanın ana amacı, akademik yöneticilerin yönetsel yetkinlik algısı önceliklerini belirlemektir. Çalışmanın birinci alt amacı üniversitelerde yaş, akademik unvan, deneyim ve yöneticilik düzeyi açısından yönetsel yetkinliklerde farklılık olup olmadığını belirlemektir. İkinci alt amaç ise Balıkesir ile Uludağ Üniversitesi yöneticileri arasında yönetsel yetkinlikler açısından algı farklılıklarını ortaya çıkarmaktır. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar olasılıklı örnekleme yöntemlerinden zümrelere göre tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Verilerin analizi ise frekans, t-test ve tek yönlü anova testleri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada sıralama ölçeği kullanılarak, katılımcıların yönetsel yetkinlik ile ilgili algıları önem derecesine göre beş kategori altında sıralanmıştır. Bulgular yönetsel yetkinlik algısı ile üniversite işlevlerinin etkinliği arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Bu bulgudan hareketle, akademisyen yöneticilere yenilikçiliğin itici gücü olan sorun çözme, analitik düşünme, motivasyon, performansa dayalı terfi ve personel gelişimine önem vermeleri önerilmektedir. Ayrıca üniversitelerde teknolojik yeniliklerin gerçekleştirilmesinde ve sosyalleşmede genç yöneticilerin sinerjisinden daha fazla yararlanılması önerilmektedir
The competencies of university directors play an important role for universities to perform their functions.The main objective of the study is to determine the priorities of academic administrators’ competencies. The first sub-aim of the study is to determine differences in managerial competencies depending on age, academic title, in term of experience and managerial level. The second sub-aim of the study is to detect the differences in managerial competencies between director’s perception in the Uludag University and Balikesir University. Questionnairetechniques were used in the data collection. Participants were selected by stratified sampling method. Data were analyzed by frequency, t-test and one way anova tests. In the survey, participants were asked to sort their perceptions about the administrative competence into five categories according to their level of importance. The findings indicate that there is an significant relationship between effectiveness of the university functions and administrative competencies. In accordance to this finding, ıt is proposed that academic administrators should give more importance the driving forces of innovation such as problem-solving, analytical thinking, motivation, performancebased promotion and staff development. In addition, it is recommended that greater use of the young academic’s synergy will be more beneficial for technological innovation and socializing in the universities
University University Function Director Administrative Competence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 19 Sayı: 35 |
BAUNSOBED