Türkiye; doğal güzellikleri, tarihi geçmişi ve kültürel mirasının yanı sıra hem modern tesisleri hem de kaliteli hizmet sunumu ile dünya çapındaki turistik destinasyonlar arasında yer almaktadır. Sahip olduğu turizm kaynakları ve ağırladığı turist yoğunluğu ile İstanbul bu destinasyonlar içerisinde önemli bir konumdadır. İstanbul’un tanıtılmasında turist rehberlerinin önemli rolü bulunmaktadır. Çünkü turist rehberleri, turistlere seyahatleri süresince eşlik eden, turistlerin gezdikleri bölgeyi daha yakından tanımalarına yardımcı olan ve turist-yerel halk etkileşimine önemli derecede katkılar sağlayan turizm endüstrisinin önemli aktörlerindendir. Yapılan bu araştırmada, yabancı turistlerin Türkiye, İstanbul, Turizm ve Turist Rehberi hakkındaki algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla ilgili alan yazın incelemesi yapılmış bu doğrultuda yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Hazırlanan görüşme formu aracılığıyla İstanbul’u turist rehberi eşliğinde ziyaret eden Rus, Alman ve İranlı turistler ile yüz yüze görüşülerek bilgiler toplanmıştır. Araştırmaya katılan turistler, söz konusu kavramlara yönelik çeşitli metaforlar geliştirmiştir. Bu metaforlar, ortak özellikleri irdelenerek ve önceki çalışmalar incelenerek kategorilere ayrılmış; turistlerin geliştirdikleri metaforlar ve oluşturulan kategoriler arasında milliyetlere göre farklılık bulunup bulunmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda Alman ve Rus turistlerin Türkiye kavramına yönelik olarak daha çok toplumla ilgili metaforlar geliştirdiği ve İranlı turistlerin ise sıklıkla çevreyle ilgili metaforlar geliştirdiği tespit edilmiştir. İstanbul kavramına yönelik olarak Alman turistlerin daha çok duyguyla ilgili metaforlar geliştirdiği, Rus ve İranlı turistlerin ise tarih ve kültürle ilgili metaforlar geliştirdiği belirlenmiştir. Turizm kavramına yönelik olarak Alman ve Rus turistler daha çok klasik algılarla ilgili metaforlar geliştirilirken, İranlı turistlerin ise sıklıkla ekonomiyle ilgili metaforlar geliştirdiği belirlenmiştir. Turist Rehberi kavramına yönelik olarak üç turist grubu da niteliklerle ilgili metaforlar geliştirmiştir.
Turkey is among the world’s tourist destinations
with its modern facilities and high quality service in addition to its natural beauties,
historical past and cultural heritage. Istanbul has an important position among
these destinations with its tourism resources and the tourist density it hosts.
Tourist guides play an important role in the promotion of Istanbul. Because
tourist guides are important actors in tourism industry, which accompanies
tourists during their travels, helps tourists to get know the region they visit
and makes a significant contribution to the interaction between tourists and
local people. It is aimed with this study to determine foreign tourists
perceptions about Turkey, Istanbul, tourism and tourist guide through
metaphors. For this purpose, a literature review was conducted and a
semi-structures interview form was prepared. Information was collected through the
prepared interview form by face-to-face interviews with Russian, German and
Iranian tourists visiting Istanbul with a tour guide. The tourists,
participated in this research, developed various metaphors for the forenamed
concepts. These metaphors were divided into categories by examining their
common features and previous studies. Also it has been tried to determine
whether there are differences between metaphors and categories developed by
tourists according to their nationalities. As a result of this study iı has been
identified that Russian and German tourists developed metaphors related to
society about Turkey. Iranian tourists often develop metaphors related to
environment about Turkey. For the concept of Istanbul, German tourists
developed metaphors related to emotions, Russian and Iranian tourists developed
metaphors related to history and culture. For the concept of tourism, German
and Russian tourists mostly develop metaphors related to classical perceptions,
while Iranian tourists frequently develop metaphors about economy. All three
groups of tourists developed metaphors about qualifications for the concept of
tourist guide.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 23 Sayı: 43 |
BAUNSOBED