Yeşil pazarlama, 1970’li yılların sonları ile 1980’lerin başlarını kapsayan dönem içerisinde pazarlama alanında ortaya çıkmaya başlamış bir kavramdır. Değişen çevresel koşullar karşısında insanların gelişen çevresel değerlerini karşılamak adına bu kavram işletmeler tarafından benimsenmeye başlanmıştır. Özellikle doğal kaynakların kontrolsüz biçimde kullanımı ve fiziksel çevrenin hızla kirlenmesiyle birlikte kişileri daha doğal, temiz ve çevreci ürünleri talep etmelerine yöneltmiştir. Ortaya çıkan bu çevreci talepler karşısında işletmeler, sürdürmüş oldukları faaliyetler içerisinde çevrenin korunmasına yönelik uygulamaları hayata geçirerek hem tüketicilerin çevreci hassasiyetlerini karşılamak hem de ekonomik maliyetlerini indirgeyebilmek adına yeşil pazarlama faaliyetlerine doğru yönelim göstermeye başlamışlardır. Farklı alanlarda faaliyetlerini sürdüren işletmelerin yeşil uygulamaları tercih etmesiyle birlikte turizm endüstrisi içerisinde faaliyet gösteren işletmeler tarafından da bu uygulamaların kullanımı yaygınlaşmaktadır. Çevre dostu (yeşil) standartlara sahip olan otellerin sayılarındaki artışa bağlı olarak turistlerin çevresel sorunlara karşı taşıdıkları kişisel değerleri, onların tatil planları içerisinde diğer otel türlerine kıyasla yeşil pazarlama faaliyetlerini uygulayan otel işletmelerine yönelik tutumlarını etkilemektedir. Yapılan çalışmada, turistlerin sahip oldukları kişisel değerlerin yeşil pazarlama faaliyetinde bulunan otel işletmelerine yönelik tutumları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın evrenini, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı ‘‘çevreye duyarlı tesis’’ statüsündeki otellerde en az bir defa konaklayarak yeşil otel deneyimine sahip olan, 18 yaş ve üzeri yerli turistler oluşturmaktadır. Evrene ulaşmak adına yargısal örnekleme tekniğine başvurularak çevreci olduğu düşünülen 476 katılımcı ile anket formu paylaşılmıştır. Ancak katılımcılar içerisinde 100 kişinin yeşil otel deneyimine sahip olduğu tespit edilmiş ve bu kişilerden elde edilen veriler üzerinden çalışma kapsamında gerekli analizler gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışmada, turistlerin kişisel değerlerinin yeşil otellere yönelik tutumları üzerinde kısmen etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Yeşil Pazarlama Yeşil Tüketici Yeşil Yıldız Değer Kişisel Değer
Green
marketing is a concept that began to emerge in the marketing field in the
period covering the late 1970’s and early 1980’s. In order to meet the evolving
environmental values of people in the face of changing environmental
conditions, this concept has been adopted by businesses. Especially with the
uncontrolled use of natural resources and the rapit pollution of the physical
environment, it directed people to demand more natural, cleaner and
environmentalist products. The environmental values that have evolved with the
uncontrolled use of natural resources and the rapid pollution of the physical
environment have directed people to demand more natural, cleaner and
environmentalist products. In the face of these environmentalist demands that
shows up, businesses started to move towards green marketing activities in the
name of both in order to meet the environmental sensitivities of consumers and
to reduce their economic costs by implementing the practices aimed at
protecting the environment within the activities they have carried out. Along
with the companies that operate in different fields prefer green applications,
the use of these applications is also widespread by the companies operating in
the tourism industry. Due to the increase in the number of hotels that have
environmentally friendly (green) standards, the personal values of tourists
against environmental problems affect their attitudes towards hotel businesses
that implement green marketing activities in comparison to other hotel types
within their holiday plans. In the study that made, the effect on their the
attitudes towards to the hotel businesses engaged in green marketing of
personal values that have of the the tourists was examined. The population of
the study consists of domestic tourists aged 18 and over who have a green hotel
experience by staying at least once in hotels with the status of “environment
sensitive facility” affiliated to the Ministry of Culture and Tourism. In order
to reach the population, a questionnaire was shared with 476 participants who were
considered to be environmentalists by applying judgment sampling technique.
However, it was determined that 100 people had green hotel experience among the
participants and the necessary analyzes were carried out within the scope of
the study based on the data obtained from these individuals. In the study that
made, it was concluded that the personal values of the tourists were partly
effective on their attitudes towards green hotels.
Green Marketing Green Consumer Green Star Value Personal Values
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 23 Sayı: 43 |
BAUNSOBED