The aim of this study is to examine destination attributes perception, flow experience (focus attention, time distortion and loss of self-consciousness), positive emotion, and satisfaction of English, German and Russian tourists visiting Antalya. In this context quantitative research method was used and 938 surveys were obtained by applying convenience sampling technique. Independent sample t-test and One way Anova were used for the analysis. Results reveal that English tourists are more satisfied with the accommodation services than Germans. Women concentrate more on their holiday and lose time perception than men. Based on the findings, practical implications are provided.
Destination Attributes Flow Experience Positive Emotion Satisfaction
Bu çalışma, Antalya’yı ziyaret eden İngiliz, Alman ve Rus turistlerin destinasyon çekiciliklerine yönelik algılarını, akış deneyimi (odaklanma, zamanın dönüşümü ve öz bilinç kaybı) durumlarını, pozitif duygu durumlarını ve memnuniyetlerini incelenmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve kolayda örnekleme yöntemi ile 938 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Çalışmanın amaçlarına ulaşmak için bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda, İngilizlerin Almanlara göre konaklama hizmetlerinden daha fazla memnun oldukları belirlenmiştir. Kadınların erkeklere göre tatillerine daha fazla odaklandıkları ve zaman kavramını kaybettikleri tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak, uygulamacılara yönelik çeşitli öneriler getirilmiştir.
Destinasyon Çekicilikleri Akış Deneyimi Pozitif Duygu Memnuniyet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 23 Sayı: 44 |
BAUNSOBED