Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The relationship between local food sharing in social media and travel decisions of school staff: The case of Bursa

Yıl 2021, Cilt: 24 Sayı: 46, 1205 - 1228, 31.12.2021
https://doi.org/10.31795/baunsobed.869395

Öz

The aim of this study is to examine the effects of local food sharing on social media on travel decisions from different angles. The universe of the research is limited to the school staff in Osmangazi District of Bursa province. 455 questionnaires that are worth analyzing were collected. The Cronbach α coefficient of the scale used was found to be 0,877. In the light of the information obtained from the literature, a total of 9 hypotheses and research models were tested. In this context, One Way ANOVA, Kruskal Wallis-H and Mann-Whitney U tests were used to examine the differences and Multinomial Logistic Regression Analysis for the research model. In the study, while there were differences in the effect of local food sharing on social media on travel decisions in terms of age, gender, occupation, educational status, annual travel frequency for holiday purposes, monthly income and the amount allocated for vacation, no difference was found according to marital status and the number of dependents. As a result of the research model, it has been determined that when the frequency of social media use of women is increased by one unit, the probability of their local food sharing on social media to increase their travel decisions at a "positive" level will increase by 3,313 times, while this probability for men will be 2,082 times.

Kaynakça

  • Altınay, M., Güçer, E. ve Bağ, C. (2017). Consumer behavior in the process of purchasing tourism product in social media, Journal of Business Research- Turk, 9(1), 381-402.
  • Altunel, M. C. ve Yaşar, A. G. (2017). Faydanın sosyal medyadaki deneyim paylaşımına etkisi: Sosyal medyayı seyrek ve sık kullanan turistik faaliyete katılmış bireyler arasındaki farkın incelenmesi, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 31(4), 819-841.
  • Amaro, S., Duarte, P. ve Henriques, C. (2016). Travelers' use of social media: A clustering approach, Annals of Tourism Research, 59, 1-15.
  • Arat, T. ve Dursun, G. (2016). Seyahat ve konaklama tercihi açısından sosyal paylaşım sitelerinin kullanımı, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19(41.Yıl Özel Sayısı), 111-128.
  • Arslan, K. (2018a). SPSS'de bağımsız örneklem t-testi (independent sample t-test) [Web günlük postası]. 18 Aralık 2020 tarihinde https://www.galloglu.com/blog/bagimsiz-orneklem-t-test-SPSS-independent-sample-t-test adresinden erişildi.
  • Arslan, K. (2018b). SPSS ile mann whitney u testi [Web günlük postası]. 18 Aralık 2020 tarihinde https://www.galloglu.com/blog/spss-mann-whitney-u-test adresinden erişildi.
  • Atasoy, D. (2001). Lojistik regresyon analizinin incelenmesi ve bir uygulaması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Baird, C. H. ve Parasnis, G. (2011). From social media to social customer relationship management, Strategy and Leadership, 39(5), 30-37.
  • Barak, A., Karahan, S. ve Saraçbaşı, O. (2005). Ordinal lojistik regresyon modelleri, 4. İstatistik Kongresi Bildiri ve Poster Özetleri içinde, (89-110).
  • Barış, M. F. ve Tosun, N. (2013). Sosyal ağ ve e-portfolyo entegrasyonu: Facebook örneği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 122-129.
  • Bayrak, H. (2018). 2018 İnternet kullanımı ve sosyal medya istatistikleri. 9 Eylül 2019 tarihinde https://dijilopedi.com/2018-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ adresinden erişildi.
  • Boley, B. B., Magnini, V. P. ve Tuten, T. L. (2013). Social media picture posting and souvenir purchasing behavior: Some initial findings research note, Tourism Management, 37, 27-30.
  • Boyd, D. (2007). Why youth (heart) social networking sites: The role of networked publics in teenage social life, Buckingham, D. (Ed.), The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning: Youth, Identity, and Digital Media içinde (ss.119-142) MIT Press.
  • Brown, A. R. R. (1940). On social structure, The Journal of the Royal Anthropological Institute of Great Britain and Ireland, 70(1), 1-12.
  • Bulunmaz B. (2011). Otomotiv sektöründe sosyal medyanın kullanımı ve fiat örneği. 03 Ocak 2021 tarihinde http://globalmediajournaltr.yeditepe.edu.tr/makaleler/GMJ_3._sayi_Guz_ 2011/PDF/ Bulunmaz.pdf adresinden erişildi.
  • Chan, N. L. ve Guillet, B. D. (2011). Investigation of social media marketing: How does the hotel industry in Hong Kong perform in marketing on social media websites?, Journal of Travel & Tourism Marketing, 28(4), 345-368.
  • Chen, B. ve Bryer, T. (2012). Investigating instructional strategies for using social media in formal and informal learning, International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(1), 87-104.
  • Chung, C. ve Austria, K. (2010). Social media gratification and attitude toward social media marketing messages: A study of the effect of social media marketing messages on online shopping value, Proceedings of the Northeast Business and Economics Association, 581-586.
  • Constantinides, E. ve Stagno, M. Z. (2011). Potential of the social media as instruments of higher education marketing: A segmentation study, Journal of Marketing for Higher Education, 21(1), 7-24.
  • Coşkun, S., Kartal, M., Çoşkun, A. ve Bircan, H. (2004). Lojistik regresyon analizinin incelenmesi ve diş hekimliğinde bir uygulaması, Cumhuriyet Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 7(1), 41-50.
  • Cox, C., Burgess, S., Sellitto, C. ve Buultjens, J. (2009). The role of user-generated content in tourists' travel planning behavior, Journal of Hospitality Marketing ve Management, 18(8), 743-764.
  • Cox, R., (1983). Some remarks on overdispersion, Biometrika, 70: 269-274. 11 Kasım 2020 tarihinde http://www.jstor.org/stable/2335966 adresinden erişildi.
  • Çevik, O. (2004). Lojistik regresyon analizi ile tokat sanayi sitesi işletmelerinde bir uygulama, Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, 18(3-4), 385-396.
  • Çok kategorili (multinomial) lojistik regresyon analizi, (t.y.a). 15 Eylül 2020 tarihinde https://maristatistik.com/cok-kategorili-multinomial-lojistik-regresyon-analizi/ adresinden erişildi.
  • Çok kategorili multinomial lojistik regresyon analizi yorumlama #2, (t.y.b). 27 Aralık 2020 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=areNPWKEBRE adresinden erişildi.
  • Dean, C. B. (1992). Testing for overdispersion in poisson and binomial regression models. Journal of American Statistical Association, 87(418), 451-457.
  • Denizci, G. B., Kucukusta, D. ve Liu, L. (2016). An examination of social media marketing in China: How do the top 133 hotel brands perform on the top four Chinese social media sites?, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 33(6), 783–805.
  • Dutton, H. W. (2004). Social transformation in an information society: Rethinking access to you and the world, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization 7. 05 Kasım 2020 tarihinde http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001520/152004e.pdf adresinden erişildi.
  • Eryılmaz, B. ve Şengül, S. (2016). Sosyal medyada paylaşılan yöresel yemek fotoğraflarının turistlerin seyahat tercihleri üzerindeki etkisi, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42.
  • Eryılmaz, B. ve Zengin, B. (2014). Butik otel işletmelerinin sosyal medya kullanımına yönelik bir inceleme: Facebook örneği, Kastamonu Üniversitesi İİBF Dergisi, 4(2), 42-59.
  • Evans, D., Bratton, S. ve McKee, J. (2010). Social media marketing: The next generation of business engagement, Wiley Publishing.
  • Fotis, J., Buhalis, D. ve Rossides, N. (2012). Social media use and impact during the holiday travel planning process. Fuchs, M., Ricci, F. and Cantoni L. (Ed.), Information and Communication Technologies in Tourism 2012 içinde (ss. 13-24) Springer-Verlag.
  • Fotis, J., Rossides, N. ve Buhalis, D. (2011). Social media impact on holiday travel planning: The case of the Russian and the FSU markets, International Journal of Online Marketing, 1(4), 1-19.
  • Govers, R. ve Go, F. (2009). Place branding: Glocal, virtual and physical identities, constructed, imagined and experienced, Palgrave MacMillan.
  • Gökdeniz, A., Erdem, B., Dinç, Y ve Uğuz, S. Ç. (2015). Gastronomi turizmi: Ayvalık’ta yerli turistler üzerinde görgül bir araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(1), 14-29.
  • Gretzel, U., Fesenmaier, D. R. ve O’Leary, J. T. (2006). The transformation of consumer behaviour. Buhalis, D. and Costa, C. (Ed.), Tourism business frontiers: Consumers, products and industry içinde (ss.9-18) Elsevier Ltd. Güleç, E. (2016), Kullanım ve doyumlar yaklaşımının sosyal medya kullanım niyeti ve turistik deneyim üzerindeki etkisinin belirlenmesi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi.
  • Güneli, M. (2012). Gastronomi ve imaj devri. 21 Nisan 2019 tarihinde http://www.turizmdebusabah.com/yazarlar/gastronomi-ve-imaj-devri-mehmetguneli-2638.html. adresinden erişildi.
  • Hays, S., Page, S. J. ve Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: It’s use by national tourism organisations, Current Issues in Tourism, 16(3), 211–239.
  • Huang, L. (2012). Social media as a new play in a marketing channel strategy: Evidence from Taiwan travel agencies’ blogs, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 17(6), 615-634.
  • Hudson, S. ve Thal, K. (2013). The impact of social media on the consumer decision process: Implications for tourism marketing, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 30(1–2), 156-160.
  • Kahraman, A. D. ve Aytaç, T. (2014). Sosyal medya çağında reklamın eğitim işlevi üzerine bir çözümleme, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(8), 78-101.
  • Kang, M. ve Schuett, M. A. (2013). Determinants of sharing travel experiences in social media, Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(1-2), 93-107.
  • Kaplan, A. M. ve Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, Business Horizons, 53(1), 59-68.
  • Kaplan, A. M. ve Haenlein, M. (2020). Rulers of the world, Unite! The challenges and opportunities of artificial intelligence, Business Horizons, 63, 37-50.
  • Kazaz, M. ve Tümen, E. (2014). Tanıtım amaçlı sosyal medya kullanımı: Gençlik ve spor bakanlığı örneği. 10 Mayıs 2020 tarihinde http://unikop.org/makale/ks13-2-01.pdf adresinden erişildi.
  • Kim, W. G., Lim, H. ve Brymer, R. A. (2015a). The effectiveness of managing social media on hotel performance, International Journal of Hospitality Management, 44, 165-171.
  • Kim, S., Koh, Y., Cha, J. ve Lee, S. (2015b). Effects of social media on firm value for U.S. restaurant companies, International Journal of Hospitality Management, 49, 40-46.
  • Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling (3rd ed.) The Guilford. Köksal, Y. ve Özdemir, Ş. (2013). Bir iletişim aracı olarak sosyal medya’nın tutundurma karması içerisindeki yeri üzerine bir inceleme, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 323-337.
  • Kunan, J. A. (1998). An introduction to structural equation modelling for language assessment research, Language Testing, 15(3), 295-332.
  • Kutluk, A. ve Avcıkurt, C. (2014). Ağızdan ağıza pazarlamanın müşterilerin satın alma karar süreçlerine etkisi ve bir uygulama: (İstanbul seyahat acenteleri örneği), The Journal of International Social Research, 7(29), 613-622.
  • Labus, A., Simić, K., Barać, D., Despotović-Zrakić, M. ve Radenković, M. (2012). Integration of social network services in e-education process, Metalurgia International, 17(7), 161-168.
  • Leung, D., Law, R., van Hoof, H. ve Buhalis, D. (2013). Social media in tourism and hospitality: A literature review, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 30(1/2), 3-22.
  • Lo, I. S., McKercher, B., Lo, A., Cheung, C. ve Law, R. (2011). Tourism and online photography, Tourism Management, 32, 725-731.
  • López, E. P., Gidumal, J. B., Taño, D. G. ve Armas, R. D. (2011). Intentions to use social media in organizing and taking vacation trips, Computers in Human Behavior, 27(2), 640-654.
  • Mangold, W. G. ve Faulds, D. J. (2009). Social media: The new hybrid element of the promotion mix, Business Horizons, 52(4), 357-365.
  • McKercher, B., Okumus, F. ve Okumus, B. (2008). Food tourism as a viable market segment: Itʹs all how you cook the numbers, Journal of Travel & Tourism Marketing, 25(2), 137-148.
  • McLoughlin, C. ve Lee, M. J. W. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the web 2.0 era. Proceedings Ascilite Singapore 2007 içinde, (ss.664-675).
  • Munar, A. M. (2012). Social media strategies and destination management, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 12(2), 101-120.
  • Munar, A. M. ve Jacobsen, J. K. S. (2013). Trust and involvement in tourism social media and web-based travel information sources, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 13(1), 1-19.
  • Munar, A. M. ve Jacobsen, J.K.S. (2014). Motivations for sharing tourism experiences through social media, Tourism Management, 43, 46-54.
  • Neti, S. (2011). Social media and it’s role in marketing, International Journal of Enterprise Computing and Business Systems, 1(2), 1-15.
  • Onat, Y. ve Alikılıç, D. (2008). Sosyal ağ sitelerinin reklam ve halkla ilişkiler ortamları olarak değerlendirilmesi, Journal of Yaşar University, 3(9), 1111-1143. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jyasar/issue/19121/202906
  • Otrar, M. (t.y.). Tek yönlü varyans analizi (Anova). 11 Kasım 2020 tarihinde http://mustafaotrar.net/istatistik/tek-yonlu-varyans-analizi-anova/ adresinden erişildi.
  • Özdemir, S. S., Özdemir, M., Polat, E. ve Aksoy, R. (2014). Sosyal medya kavramı ve sosyal ağ sitelerinde yer alan online reklam uygulamalarının incelenmesi, Electronic Journal of Vocational Colleges-December, 58-64.
  • Palmer, A. ve Lewis, N. K. (2009). An experiental, social network-based approach to direct marketing, Direct Marketing: An International Journal, 3(3), 162-176.
  • Phelan, K. V., Chen, H. T. ve Haney, M. (2013). “Like” and “check-in:” How hotels utilize facebook as an effective marketing tool, Journal of Hospitality and Tourism Technology, 4(2), 134-154.
  • Pozo, M., Manuel, C., Arangüena, E. G. ve Owen, G. (2011). Centrality in directed social networks: A game theoretic approach, Social Networks, 33, 91-200.
  • Rawlings, J. O., Pantula, S. G. ve Dickey, D. A. (2017). Uygulamalı regresyon analizi araştırma el kitabı (Y. Akdi ve A. Şahin Ed. Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık. (Orjinali 1998’de yayımlanmıştır).
  • Resti, N. D. ve Purwanegara M. S. (2013). The psychological effect of uploading food picture on social media to willingness to dine out, Journal of Social and Development Sciences, 4, 316-324.
  • Sarıtaş, E. ve Barutçu, S. (2016). Tüketici davranışlarının analizinde kuşaklar: Sosyal medya kullanımı üzerinde bir araştırma, Pamukkale Journal of Eurasion Socioeconomic Studies. 3(2), 1-15.
  • Schmallegger, D. ve Carson, D. (2008). Blogs in tourism: Changing approaches to information exchange, Journal of Vacation Marketing, 14(2), 99-110.
  • Şenel, S. ve Alatlı, B. (2014). Lojistik regresyon analizinin kullanıldığı makaleler üzerine bir inceleme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(1), 35-52.
  • Şengül, S. ve Türkay, O. (2016). Yöresel mutfak unsurlarının turizm destinasyonu seçimindeki rolü (Mudurnu örneği), Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(29), 63-87.
  • Tham, A., Croy, G. ve Mair, J. (2013). Social media in destination choice: Distinctive electronic word-of-mouth dimensions, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 30(1-2), 144-155.
  • Thevenot, G. (2007). Blogging as a social media, Tourism and Hospitality Reresearch, 7(3/4), 287-289.
  • Turgut, E., Akyol, A. ve Giray, S. (2016). Sosyal medya reklamlarında tüketici algılamaları ile satın alma niyeti ve ağızdan ağıza iletişim arasındaki ilişki, Journal of Life Economics, 3(2), 55-74.
  • Türkcan, B. (2017). Yerli turistlerin turistik konaklama tesisi tercihlerinde internet temelli sosyal ağların rolü: İzmir örneği, Ege Stratejik Araştırmalar Dergisi, 8(1), 39-59.
  • Türk Dil Kurumu. (2020). “Ağ” ve “medya” kavramları. 10 Kasım 2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Uşaklı, A., Koç, B. ve Sönmez, S. (2017). How 'social' are destinations? Examining european DMO social media usage, Journal of Destination Marketing & Management, 6, 136-149.
  • Xiang, Z. ve Gretzel, U. (2010). Role of social media in online travel information search, Tourism Management, 31(2), 179-188.
  • Xiang, Z., Magnini, V. P. ve Fesenmaier, D. R. (2015). Information technology and consumer behavior in travel and tourism: Insights from travel planning using the internet, Journal of Retailing and Consumer Services, 22, 244-249.
  • Yağmurlu, A. (2011). Kamu yönetiminde halkla ilişkiler ve sosyal medya, Selçuk İletişim, 7(1), 5-15.
  • Yeşil, M. M. (2013). The social media factor in the development and promotion of religious tourism, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(7), 733-744.
  • Yüncü, H. (2010). Sürdürülebilir turizm açısından gastronomi turizmi ve perşembe yaylası. Şengel, S. (Ed.), 10. Aybastı-Kabataş Kurultayı Yerel Değerler ve Yayla Turizmi içinde (s. 28-34), Detay Anatolia Akademik Yayıncılık.
  • Zağralı, E. ve Akbaba, A. (2015). Turistlerin destinasyon seçiminde yöresel yemeklerin rolü: İzmir yarımadası’nı ziyaret eden turistlerin görüşleri üzerine bir araştırma, E- Journal of Yasar University, 10(40), 6633-6644.
  • Zeng, B. ve Gerritsen, R. (2014). What do we know about social media in tourism? A review, Tourism Management Perspectives, 10, 27-36.
  • #44 Multinomial lojistik regresyon. (Ağustos, 2020). 31 Aralık 2020 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=ERUSa_d7oGo adresinden erişildi.

Sosyal medyadaki yöresel yemek paylaşımları ile okul çalışanlarının seyahat kararı ilişkisi: Bursa örneği

Yıl 2021, Cilt: 24 Sayı: 46, 1205 - 1228, 31.12.2021
https://doi.org/10.31795/baunsobed.869395

Öz

Bu çalışmanın amacı, sosyal medyadaki yöresel yemek paylaşımlarının seyahat kararlarına etkisini farklı açılardan incelemektir. Araştırmanın evreni Bursa ili Osmangazi İlçesindeki okul çalışanlarıyla sınırlandırılmıştır. Analize değer 455 anket toplanmıştır. Kullanılan ölçeğin Cronbach α katsayısı 0,877 bulunmuştur. Literatürden elde edilen bilgiler ışığında toplam 9 adet hipotez ve araştırma modeli test edilmiştir. Bu kapsamda farklılıkları incelemeye yönelik One Way ANOVA, Kruskal Wallis -H ve Mann-Whitney U testleri ile araştırma modeline yönelik Multinomial Logistic Regression Analizi kullanılmıştır. Çalışmada, sosyal medyadaki yöresel yemek paylaşımlarının seyahat kararlarına etkisinde yaş, cinsiyet, meslek, eğitim durumu, tatil amaçlı yıllık seyahat sıklığı, aylık gelir ve aylık gelirden tatil için ayrılan miktar açılarından farklılıklar bulunurken, medeni durum ve bakmakla yükümlü olunan kişi sayısına göre farklılık bulunmamıştır. Araştırma modeli sonucunda, kadınların sosyal medya kullanım sıklıkları bir birim artırıldığında sosyal medyadaki yöresel yemek paylaşımlarının seyahat kararlarını “olumlu” düzeyde artırma olasılığının 3,313 kat artacağı, erkeklerde ise bu olasılığın 2,082 kat olacağı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Altınay, M., Güçer, E. ve Bağ, C. (2017). Consumer behavior in the process of purchasing tourism product in social media, Journal of Business Research- Turk, 9(1), 381-402.
  • Altunel, M. C. ve Yaşar, A. G. (2017). Faydanın sosyal medyadaki deneyim paylaşımına etkisi: Sosyal medyayı seyrek ve sık kullanan turistik faaliyete katılmış bireyler arasındaki farkın incelenmesi, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 31(4), 819-841.
  • Amaro, S., Duarte, P. ve Henriques, C. (2016). Travelers' use of social media: A clustering approach, Annals of Tourism Research, 59, 1-15.
  • Arat, T. ve Dursun, G. (2016). Seyahat ve konaklama tercihi açısından sosyal paylaşım sitelerinin kullanımı, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19(41.Yıl Özel Sayısı), 111-128.
  • Arslan, K. (2018a). SPSS'de bağımsız örneklem t-testi (independent sample t-test) [Web günlük postası]. 18 Aralık 2020 tarihinde https://www.galloglu.com/blog/bagimsiz-orneklem-t-test-SPSS-independent-sample-t-test adresinden erişildi.
  • Arslan, K. (2018b). SPSS ile mann whitney u testi [Web günlük postası]. 18 Aralık 2020 tarihinde https://www.galloglu.com/blog/spss-mann-whitney-u-test adresinden erişildi.
  • Atasoy, D. (2001). Lojistik regresyon analizinin incelenmesi ve bir uygulaması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Baird, C. H. ve Parasnis, G. (2011). From social media to social customer relationship management, Strategy and Leadership, 39(5), 30-37.
  • Barak, A., Karahan, S. ve Saraçbaşı, O. (2005). Ordinal lojistik regresyon modelleri, 4. İstatistik Kongresi Bildiri ve Poster Özetleri içinde, (89-110).
  • Barış, M. F. ve Tosun, N. (2013). Sosyal ağ ve e-portfolyo entegrasyonu: Facebook örneği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 122-129.
  • Bayrak, H. (2018). 2018 İnternet kullanımı ve sosyal medya istatistikleri. 9 Eylül 2019 tarihinde https://dijilopedi.com/2018-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ adresinden erişildi.
  • Boley, B. B., Magnini, V. P. ve Tuten, T. L. (2013). Social media picture posting and souvenir purchasing behavior: Some initial findings research note, Tourism Management, 37, 27-30.
  • Boyd, D. (2007). Why youth (heart) social networking sites: The role of networked publics in teenage social life, Buckingham, D. (Ed.), The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning: Youth, Identity, and Digital Media içinde (ss.119-142) MIT Press.
  • Brown, A. R. R. (1940). On social structure, The Journal of the Royal Anthropological Institute of Great Britain and Ireland, 70(1), 1-12.
  • Bulunmaz B. (2011). Otomotiv sektöründe sosyal medyanın kullanımı ve fiat örneği. 03 Ocak 2021 tarihinde http://globalmediajournaltr.yeditepe.edu.tr/makaleler/GMJ_3._sayi_Guz_ 2011/PDF/ Bulunmaz.pdf adresinden erişildi.
  • Chan, N. L. ve Guillet, B. D. (2011). Investigation of social media marketing: How does the hotel industry in Hong Kong perform in marketing on social media websites?, Journal of Travel & Tourism Marketing, 28(4), 345-368.
  • Chen, B. ve Bryer, T. (2012). Investigating instructional strategies for using social media in formal and informal learning, International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(1), 87-104.
  • Chung, C. ve Austria, K. (2010). Social media gratification and attitude toward social media marketing messages: A study of the effect of social media marketing messages on online shopping value, Proceedings of the Northeast Business and Economics Association, 581-586.
  • Constantinides, E. ve Stagno, M. Z. (2011). Potential of the social media as instruments of higher education marketing: A segmentation study, Journal of Marketing for Higher Education, 21(1), 7-24.
  • Coşkun, S., Kartal, M., Çoşkun, A. ve Bircan, H. (2004). Lojistik regresyon analizinin incelenmesi ve diş hekimliğinde bir uygulaması, Cumhuriyet Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 7(1), 41-50.
  • Cox, C., Burgess, S., Sellitto, C. ve Buultjens, J. (2009). The role of user-generated content in tourists' travel planning behavior, Journal of Hospitality Marketing ve Management, 18(8), 743-764.
  • Cox, R., (1983). Some remarks on overdispersion, Biometrika, 70: 269-274. 11 Kasım 2020 tarihinde http://www.jstor.org/stable/2335966 adresinden erişildi.
  • Çevik, O. (2004). Lojistik regresyon analizi ile tokat sanayi sitesi işletmelerinde bir uygulama, Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, 18(3-4), 385-396.
  • Çok kategorili (multinomial) lojistik regresyon analizi, (t.y.a). 15 Eylül 2020 tarihinde https://maristatistik.com/cok-kategorili-multinomial-lojistik-regresyon-analizi/ adresinden erişildi.
  • Çok kategorili multinomial lojistik regresyon analizi yorumlama #2, (t.y.b). 27 Aralık 2020 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=areNPWKEBRE adresinden erişildi.
  • Dean, C. B. (1992). Testing for overdispersion in poisson and binomial regression models. Journal of American Statistical Association, 87(418), 451-457.
  • Denizci, G. B., Kucukusta, D. ve Liu, L. (2016). An examination of social media marketing in China: How do the top 133 hotel brands perform on the top four Chinese social media sites?, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 33(6), 783–805.
  • Dutton, H. W. (2004). Social transformation in an information society: Rethinking access to you and the world, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization 7. 05 Kasım 2020 tarihinde http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001520/152004e.pdf adresinden erişildi.
  • Eryılmaz, B. ve Şengül, S. (2016). Sosyal medyada paylaşılan yöresel yemek fotoğraflarının turistlerin seyahat tercihleri üzerindeki etkisi, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42.
  • Eryılmaz, B. ve Zengin, B. (2014). Butik otel işletmelerinin sosyal medya kullanımına yönelik bir inceleme: Facebook örneği, Kastamonu Üniversitesi İİBF Dergisi, 4(2), 42-59.
  • Evans, D., Bratton, S. ve McKee, J. (2010). Social media marketing: The next generation of business engagement, Wiley Publishing.
  • Fotis, J., Buhalis, D. ve Rossides, N. (2012). Social media use and impact during the holiday travel planning process. Fuchs, M., Ricci, F. and Cantoni L. (Ed.), Information and Communication Technologies in Tourism 2012 içinde (ss. 13-24) Springer-Verlag.
  • Fotis, J., Rossides, N. ve Buhalis, D. (2011). Social media impact on holiday travel planning: The case of the Russian and the FSU markets, International Journal of Online Marketing, 1(4), 1-19.
  • Govers, R. ve Go, F. (2009). Place branding: Glocal, virtual and physical identities, constructed, imagined and experienced, Palgrave MacMillan.
  • Gökdeniz, A., Erdem, B., Dinç, Y ve Uğuz, S. Ç. (2015). Gastronomi turizmi: Ayvalık’ta yerli turistler üzerinde görgül bir araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(1), 14-29.
  • Gretzel, U., Fesenmaier, D. R. ve O’Leary, J. T. (2006). The transformation of consumer behaviour. Buhalis, D. and Costa, C. (Ed.), Tourism business frontiers: Consumers, products and industry içinde (ss.9-18) Elsevier Ltd. Güleç, E. (2016), Kullanım ve doyumlar yaklaşımının sosyal medya kullanım niyeti ve turistik deneyim üzerindeki etkisinin belirlenmesi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi.
  • Güneli, M. (2012). Gastronomi ve imaj devri. 21 Nisan 2019 tarihinde http://www.turizmdebusabah.com/yazarlar/gastronomi-ve-imaj-devri-mehmetguneli-2638.html. adresinden erişildi.
  • Hays, S., Page, S. J. ve Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: It’s use by national tourism organisations, Current Issues in Tourism, 16(3), 211–239.
  • Huang, L. (2012). Social media as a new play in a marketing channel strategy: Evidence from Taiwan travel agencies’ blogs, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 17(6), 615-634.
  • Hudson, S. ve Thal, K. (2013). The impact of social media on the consumer decision process: Implications for tourism marketing, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 30(1–2), 156-160.
  • Kahraman, A. D. ve Aytaç, T. (2014). Sosyal medya çağında reklamın eğitim işlevi üzerine bir çözümleme, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(8), 78-101.
  • Kang, M. ve Schuett, M. A. (2013). Determinants of sharing travel experiences in social media, Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(1-2), 93-107.
  • Kaplan, A. M. ve Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, Business Horizons, 53(1), 59-68.
  • Kaplan, A. M. ve Haenlein, M. (2020). Rulers of the world, Unite! The challenges and opportunities of artificial intelligence, Business Horizons, 63, 37-50.
  • Kazaz, M. ve Tümen, E. (2014). Tanıtım amaçlı sosyal medya kullanımı: Gençlik ve spor bakanlığı örneği. 10 Mayıs 2020 tarihinde http://unikop.org/makale/ks13-2-01.pdf adresinden erişildi.
  • Kim, W. G., Lim, H. ve Brymer, R. A. (2015a). The effectiveness of managing social media on hotel performance, International Journal of Hospitality Management, 44, 165-171.
  • Kim, S., Koh, Y., Cha, J. ve Lee, S. (2015b). Effects of social media on firm value for U.S. restaurant companies, International Journal of Hospitality Management, 49, 40-46.
  • Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling (3rd ed.) The Guilford. Köksal, Y. ve Özdemir, Ş. (2013). Bir iletişim aracı olarak sosyal medya’nın tutundurma karması içerisindeki yeri üzerine bir inceleme, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 323-337.
  • Kunan, J. A. (1998). An introduction to structural equation modelling for language assessment research, Language Testing, 15(3), 295-332.
  • Kutluk, A. ve Avcıkurt, C. (2014). Ağızdan ağıza pazarlamanın müşterilerin satın alma karar süreçlerine etkisi ve bir uygulama: (İstanbul seyahat acenteleri örneği), The Journal of International Social Research, 7(29), 613-622.
  • Labus, A., Simić, K., Barać, D., Despotović-Zrakić, M. ve Radenković, M. (2012). Integration of social network services in e-education process, Metalurgia International, 17(7), 161-168.
  • Leung, D., Law, R., van Hoof, H. ve Buhalis, D. (2013). Social media in tourism and hospitality: A literature review, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 30(1/2), 3-22.
  • Lo, I. S., McKercher, B., Lo, A., Cheung, C. ve Law, R. (2011). Tourism and online photography, Tourism Management, 32, 725-731.
  • López, E. P., Gidumal, J. B., Taño, D. G. ve Armas, R. D. (2011). Intentions to use social media in organizing and taking vacation trips, Computers in Human Behavior, 27(2), 640-654.
  • Mangold, W. G. ve Faulds, D. J. (2009). Social media: The new hybrid element of the promotion mix, Business Horizons, 52(4), 357-365.
  • McKercher, B., Okumus, F. ve Okumus, B. (2008). Food tourism as a viable market segment: Itʹs all how you cook the numbers, Journal of Travel & Tourism Marketing, 25(2), 137-148.
  • McLoughlin, C. ve Lee, M. J. W. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the web 2.0 era. Proceedings Ascilite Singapore 2007 içinde, (ss.664-675).
  • Munar, A. M. (2012). Social media strategies and destination management, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 12(2), 101-120.
  • Munar, A. M. ve Jacobsen, J. K. S. (2013). Trust and involvement in tourism social media and web-based travel information sources, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 13(1), 1-19.
  • Munar, A. M. ve Jacobsen, J.K.S. (2014). Motivations for sharing tourism experiences through social media, Tourism Management, 43, 46-54.
  • Neti, S. (2011). Social media and it’s role in marketing, International Journal of Enterprise Computing and Business Systems, 1(2), 1-15.
  • Onat, Y. ve Alikılıç, D. (2008). Sosyal ağ sitelerinin reklam ve halkla ilişkiler ortamları olarak değerlendirilmesi, Journal of Yaşar University, 3(9), 1111-1143. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jyasar/issue/19121/202906
  • Otrar, M. (t.y.). Tek yönlü varyans analizi (Anova). 11 Kasım 2020 tarihinde http://mustafaotrar.net/istatistik/tek-yonlu-varyans-analizi-anova/ adresinden erişildi.
  • Özdemir, S. S., Özdemir, M., Polat, E. ve Aksoy, R. (2014). Sosyal medya kavramı ve sosyal ağ sitelerinde yer alan online reklam uygulamalarının incelenmesi, Electronic Journal of Vocational Colleges-December, 58-64.
  • Palmer, A. ve Lewis, N. K. (2009). An experiental, social network-based approach to direct marketing, Direct Marketing: An International Journal, 3(3), 162-176.
  • Phelan, K. V., Chen, H. T. ve Haney, M. (2013). “Like” and “check-in:” How hotels utilize facebook as an effective marketing tool, Journal of Hospitality and Tourism Technology, 4(2), 134-154.
  • Pozo, M., Manuel, C., Arangüena, E. G. ve Owen, G. (2011). Centrality in directed social networks: A game theoretic approach, Social Networks, 33, 91-200.
  • Rawlings, J. O., Pantula, S. G. ve Dickey, D. A. (2017). Uygulamalı regresyon analizi araştırma el kitabı (Y. Akdi ve A. Şahin Ed. Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık. (Orjinali 1998’de yayımlanmıştır).
  • Resti, N. D. ve Purwanegara M. S. (2013). The psychological effect of uploading food picture on social media to willingness to dine out, Journal of Social and Development Sciences, 4, 316-324.
  • Sarıtaş, E. ve Barutçu, S. (2016). Tüketici davranışlarının analizinde kuşaklar: Sosyal medya kullanımı üzerinde bir araştırma, Pamukkale Journal of Eurasion Socioeconomic Studies. 3(2), 1-15.
  • Schmallegger, D. ve Carson, D. (2008). Blogs in tourism: Changing approaches to information exchange, Journal of Vacation Marketing, 14(2), 99-110.
  • Şenel, S. ve Alatlı, B. (2014). Lojistik regresyon analizinin kullanıldığı makaleler üzerine bir inceleme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(1), 35-52.
  • Şengül, S. ve Türkay, O. (2016). Yöresel mutfak unsurlarının turizm destinasyonu seçimindeki rolü (Mudurnu örneği), Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(29), 63-87.
  • Tham, A., Croy, G. ve Mair, J. (2013). Social media in destination choice: Distinctive electronic word-of-mouth dimensions, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 30(1-2), 144-155.
  • Thevenot, G. (2007). Blogging as a social media, Tourism and Hospitality Reresearch, 7(3/4), 287-289.
  • Turgut, E., Akyol, A. ve Giray, S. (2016). Sosyal medya reklamlarında tüketici algılamaları ile satın alma niyeti ve ağızdan ağıza iletişim arasındaki ilişki, Journal of Life Economics, 3(2), 55-74.
  • Türkcan, B. (2017). Yerli turistlerin turistik konaklama tesisi tercihlerinde internet temelli sosyal ağların rolü: İzmir örneği, Ege Stratejik Araştırmalar Dergisi, 8(1), 39-59.
  • Türk Dil Kurumu. (2020). “Ağ” ve “medya” kavramları. 10 Kasım 2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Uşaklı, A., Koç, B. ve Sönmez, S. (2017). How 'social' are destinations? Examining european DMO social media usage, Journal of Destination Marketing & Management, 6, 136-149.
  • Xiang, Z. ve Gretzel, U. (2010). Role of social media in online travel information search, Tourism Management, 31(2), 179-188.
  • Xiang, Z., Magnini, V. P. ve Fesenmaier, D. R. (2015). Information technology and consumer behavior in travel and tourism: Insights from travel planning using the internet, Journal of Retailing and Consumer Services, 22, 244-249.
  • Yağmurlu, A. (2011). Kamu yönetiminde halkla ilişkiler ve sosyal medya, Selçuk İletişim, 7(1), 5-15.
  • Yeşil, M. M. (2013). The social media factor in the development and promotion of religious tourism, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(7), 733-744.
  • Yüncü, H. (2010). Sürdürülebilir turizm açısından gastronomi turizmi ve perşembe yaylası. Şengel, S. (Ed.), 10. Aybastı-Kabataş Kurultayı Yerel Değerler ve Yayla Turizmi içinde (s. 28-34), Detay Anatolia Akademik Yayıncılık.
  • Zağralı, E. ve Akbaba, A. (2015). Turistlerin destinasyon seçiminde yöresel yemeklerin rolü: İzmir yarımadası’nı ziyaret eden turistlerin görüşleri üzerine bir araştırma, E- Journal of Yasar University, 10(40), 6633-6644.
  • Zeng, B. ve Gerritsen, R. (2014). What do we know about social media in tourism? A review, Tourism Management Perspectives, 10, 27-36.
  • #44 Multinomial lojistik regresyon. (Ağustos, 2020). 31 Aralık 2020 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=ERUSa_d7oGo adresinden erişildi.
Toplam 87 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Turizm
Yazarlar

Seydi Ahmet Çetin 0000-0002-7811-9453

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2021
Kabul Tarihi 13 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 24 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Çetin, S. A. (2021). Sosyal medyadaki yöresel yemek paylaşımları ile okul çalışanlarının seyahat kararı ilişkisi: Bursa örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(46), 1205-1228. https://doi.org/10.31795/baunsobed.869395

BAUNSOBED