Bu çalışmanın amacı, Nelson, Demers ve Chris (2004) tarafından öğretim sürecinde öğretmenlerin davranışlarını ölçmek amacıyla geliştirilmiş olan Öğretim Sürecine Yönelik Algı Ölçeği’ni matematik dersi özelinde Türkçeye uyarlamak ve yapı geçerliliği ile ölçekten elde edilen puanların güvenirlik düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu ortaokul altıncı sınıfa devam eden 302 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçeğin Türkçeye uyarlanmasında ilk olarak etik kurallar çerçevesinde gerekli izinler alınmış ve ölçek Türkçeye çevrilmiştir. Dilsel geçerlilik boyutunda gerekli uzman görüşü alınmış ve ardından ölçek 302 kişilik bir gruba uygulanmıştır. Ölçeğin yapısal geçerliliğinin test edilmesi için keşfedici faktör analizi ve elde edilen modelin geçerliliğini doğrulamak için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Keşfedici faktör analizi sonucunda ölçeğin Türkçe formu üç faktör ve 18 maddeden oluşmuş ortaya konulan bu model doğrulayıcı faktör analizi ile de teyit edilmiştir. Ölçekten elde edilen puanların güvenirliği için Cronbach Alfa katsayısı hesaplanmış ve ölçeğin geneli için (α) ,89 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğretim sürecine yönelik algı ölçeğinin matematik dersinde öğretmenlerin öğretim sürecine yönelik davranışlarını belirlemek için gerekli niteliklere sahip bir ölçme aracı olduğu görülmüştür.
Öğretim sürecine yönelik algı Öğrenci algıları Matematik öğretimi
The aim of this study is to adapt the The Responsive Environmental Assessment for Classroom Teaching Scale [REACT], which was developed by Nelson, Demers, and Chris (2004) to measure teachers' behaviors in the teaching process, into Turkish specifically for the mathematics lesson, and to determine the construct validity and reliability levels of the scores obtained from the scale. The study group of the research consists of 302 students attending the sixth grade of secondary school. In the adaptation of the scale to Turkish, first of all, necessary permissions were obtained within the framework of ethical rules and the scale was translated into Turkish. Necessary expert opinion was taken in the required linguistic validity dimension, and then the scale was applied to a group of 302 people. Exploratory factor analysis was used to test the structural validity of the scale and confirmatory factor analysis was used to verify the validity of the model obtained. As a result of exploratory factor analysis, the Turkish form of the scale consisted of three factors and 18 items, and this model was confirmed by confirmatory factor analysis. The Cronbach Alpha coefficient was calculated for the reliability of the scores obtained from the scale, and (α) was found to be .89 for the overall scale. In line with the results obtained, it has been seen that the perception scale for the teaching process is a measurement tool with the necessary qualifications to determine the behaviors of teachers towards the teaching process in mathematics lessons.
Perception of instructional process Mathematic teaching Student perceptions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 28 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 25 Sayı: 47 |
BAUNSOBED