Dijitilization in Agricultural products marketing is
becoming widespread in Turkey and World. Digital media, where direct producers
can reach the ultimate consumer, brings the marketing advantage to the
agriculture sector.This study determines the use of marketing activities in new
communication environments by analyzing the websites of organic agricultural
product sellers, the contents of social media pages and mobile applications.
For this purpose, both web sites was analyzed with website.grader.com site
evaluation tool, contents of social media pages and mobile applications were
examined and organic agriculture word was tried to be discovered with Google
Trends search word analysis tool. As a result of the study, it has been
observed that agricultural products sellers are involved in new communication
environments with different communication purposes and different communication
styles. This diversity can be explained by the fact that the target groups use
different sources of communication. This study shows the importance of the use
of marketing activities in new communication environments by agricultural
products sellers.
Digital Marketing Content Analysis Organic Agriculture New Media
Tarımsal ürünlerin pazarlanmasında dijitalleşme dünyada ve
Türkiye’de yaygın hale gelmektedir. Doğrudan üreticinin nihai tüketiciye
ulaşabildiği dijital ortamlar tarım sektörüne pazarlama üstünlüğü
getirmektedir. Bu çalışma organik
tarımsal ürün satıcılarının web sitelerinin, sosyal medya sayfalarının ve mobil
uygulamalarının içeriklerini analiz ederek yeni iletişim ortamlarında pazarlama
faaliyetlerinin kullanımını belirlemektir. Bu amaçla hem web siteleri
website.grader.com site değerlendirme aracı ile analiz edilmiş, hem sosyal
medya sayfalarının ve mobil uygulamaların içerikleri incelenmiş, hem de Google
Trends arama kelimeleri analiz aracı ile organik tarım kelimesi keşfedilmeye
çalışılmıştır. Çalışma sonucunda farklı iletişim amaçları ve farklı iletişim
biçimlerinde tarımsal ürünler satıcılarının yeni iletişim ortamlarında yer
aldıkları gözlemlenmiştir. Bu çeşitlilik hedef kitlelerin farklı iletişim
kaynaklarını kullanmalarından kaynaklandığı şeklinde açıklanabilir. Bu çalışma
tarımsal ürünlere yeni iletişim ortamlarında pazarlama faaliyetlerinin
kullanımının önemini göstermektedir.
Dijital Pazarlama İçerik analizi Organik Tarım Yeni Medya Pazarlama İletişimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus