Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

ENDÜSTRİ 4.0 IŞIĞINDA VERİ MADENCİLİĞİ VE PAZARLAMA: SON GELİŞMELER, YENİ TRENDLER

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 21 - 29, 07.07.2018

Öz

Endüstri 4.0 ile başlayan
gelişmeler şirketlerin sadece üretim süreçlerinde değişmelere sebebiyet
vermemiştir. Endüstri 4.0’ın, üretimi etkileyen bütün süreçlerin daha üretken,
daha akıllı, müşterinin isteklerine daha hızlı uyarlanabilir, müşteriye tam istediği
özelliklerde tam zamanında, kusursuz hizmet gibi hedefleri, diğer
departmanların da değişime ayak uydurmasını zorunlu kılmıştır. Endüstri 4.0’dan
önce de kullanılan, fakat günümüzde hepsinin ortak bir amaç için kullanıldığı
Wifi, RFID, sensörler, POS cihazları vb. akıllı sistemler, şirketlerle alakalı
her türlü veriyi üretim, satın alma lojistik, pazarlama, satış vb. süreçlerde
toplanmaktadır. Bulut sistemlerde depolanan çok büyük boyutlu verilerin bilgiye
nasıl dönüştürülebileceği hususunu önemli hale getirmiştir. Bu durum, Veri
Bilimi alanının doğmasını ve kullanımının hızla yaygınlaşmasını beraberinde
getirmiş, firmaların farklı departmanlarında Veri Bilimcisi istihdamını zorunlu
kılmıştır. Günümüz işletmeleri, İşletme Zekâsı disiplini çerçevesinde küresel
rekabete ayak uydurabilme açısından bilim ve teknoloji alanlarında yaşanan
gelişmelere hızlıca adapte olmaktadır. İşletmeyle alakalı her türlü karar verme
süreçlerini destekleyen İşletme Zekâsının içerisinde hali hazırda yer alan ve
Büyük Veri Biliminin (Analitiği) alt kolları olan Veri Madenciliği, Metin
Madenciliği, Makine Öğrenmesi ve Yapay Zeka gibi kavramlar sıkça başvurulan
teknikler olmakla beraber, Endüstri 4.0’la birlikte önemleri daha da artmıştır.
Bu çalışmada, özellikle Veri Madenciliği olmak üzere, Metin Madenciliği ve
Makine Öğrenmesi tekniklerinin pazarlama alanındaki güncel uygulamaları, 2016
yılından günümüze kadar yapılmış çalışmaların ayrıntılı incelenmesi ile ortaya
konulmaktadır. Yapılan literatür çalışmasında görülmüştür ki, bilgisayar
bilimcileri tarafından geliştirilmekte olan farklı algoritmalar hızlıca farklı pazarlama
uygulamalarında kullanılmaya başlamıştır

Kaynakça

  • Azeem, M., Usman, M., Fong, A.C.M. (2017). A churn prediction model for prepaid customers in telecom using fuzzy classifiers. Telecommunication Systems, 66 (4), 603-614.
  • Backiel, A., Baesens, B., Claeskens, G. (2016). Predicting time-to-churn of prepaid mobile telephone customers using social network analysis. Journal of the Operational Research Society , 67(9), 1135-1145.
  • Boix, M.P., Moreno, J.L.M. (2018). A social model based on customers’ profiles for analyzing the churning process in the mobile market of data plans. Physica A: Statistical Mechanics and its Applications, 496, 571-592.
  • Cho, Y.C., Fu, P.W., Wu, C.C. (2017). Popular Research Topics in Marketing Journals, 1995–2014. Journal of Interactive Marketing, 40, 52-72.
  • Culotta, A. & Cutler, J. (2016). Mining Brand Perceptions from Twitter Social Networks. Marketing Science, 35(3),343-362.
  • Fu, X., Chen, X., Shi, Y.T., Bose, I., Cai,S. (2017). User segmentation for retention management in online social games. Decision Support Systems, 101, 51-68.
  • Gartner Group (2017). ”Advanced Technology Research Note 2017, https://www.gartner.com/technology/research/, 20.02.2018
  • Ghazavi, E., & Lotfi, M. M. (2016). Formulation of customers’ shopping path in shelf space planning: A simulation-optimization approach. Expert Systems with Applications, 55, 243-254.
  • Griva, A., Bardaki, C., Pramatari, K., & Papakyriakopoulos, D. (2018). Retail Business Analytics: Customer Visit Segmentation Using Market Basket Data. Expert Systems with Applications.
  • Kaneko, Y., & Yada, K. (2016). Fractal Dimension of Shopping Path: Influence on Purchase Behavior in a Supermarket. Procedia Computer Science, 96, 1764-1771.
  • Nakano, S., & Kondo, F. N. (2018). Customer segmentation with purchase channels and media touchpoints using single source panel data. Journal of Retailing and Consumer Services, 41, 142-152.
  • Qi, J., Zhang, Z., Jeon, S., Zhou, Y. (2016). Mining customer requirements from online reviews: A product improvement perspective. Information & Management, 53 (8), 951-963.
  • Rodrigues, F., & Ferreira, B. (2016). Product recommendation based on shared customer's behavior. Procedia Computer Science, 100, 136-146.
  • Tanaka, T., Hamaguchi, T., Saigo, T., & Tsuda, K. (2017). Classifying and Understanding Prospective Customers via Heterogeneity of Supermarket Stores. Procedia Computer Science, 112, 956-964.
  • Tsai, C. Y., Li, M. H., & Kuo, R. J. (2017). A shopping behavior prediction system: Considering moving patterns and product characteristics. Computers & Industrial Engineering, 106, 192-204.
  • Vidden, C., Vriens, M., & Chen, S. (2016). Comparing clustering methods for market segmentation: A simulation study. Applied Marketing Analytics, 2(3), 225-238.
  • Vincent, O. R., Makinde, A. S., Salako, O. S., & Oluwafemi, O. D. (2018). A self-adaptive k-means classifier for business incentive in a fashion design environment. Applied Computing and Informatics, 14(1), 88-97.
  • Weng, C. H. (2016). Identifying association rules of specific later-marketed products. Applied Soft Computing, 38, 518-529.
Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 21 - 29, 07.07.2018

Öz

Kaynakça

  • Azeem, M., Usman, M., Fong, A.C.M. (2017). A churn prediction model for prepaid customers in telecom using fuzzy classifiers. Telecommunication Systems, 66 (4), 603-614.
  • Backiel, A., Baesens, B., Claeskens, G. (2016). Predicting time-to-churn of prepaid mobile telephone customers using social network analysis. Journal of the Operational Research Society , 67(9), 1135-1145.
  • Boix, M.P., Moreno, J.L.M. (2018). A social model based on customers’ profiles for analyzing the churning process in the mobile market of data plans. Physica A: Statistical Mechanics and its Applications, 496, 571-592.
  • Cho, Y.C., Fu, P.W., Wu, C.C. (2017). Popular Research Topics in Marketing Journals, 1995–2014. Journal of Interactive Marketing, 40, 52-72.
  • Culotta, A. & Cutler, J. (2016). Mining Brand Perceptions from Twitter Social Networks. Marketing Science, 35(3),343-362.
  • Fu, X., Chen, X., Shi, Y.T., Bose, I., Cai,S. (2017). User segmentation for retention management in online social games. Decision Support Systems, 101, 51-68.
  • Gartner Group (2017). ”Advanced Technology Research Note 2017, https://www.gartner.com/technology/research/, 20.02.2018
  • Ghazavi, E., & Lotfi, M. M. (2016). Formulation of customers’ shopping path in shelf space planning: A simulation-optimization approach. Expert Systems with Applications, 55, 243-254.
  • Griva, A., Bardaki, C., Pramatari, K., & Papakyriakopoulos, D. (2018). Retail Business Analytics: Customer Visit Segmentation Using Market Basket Data. Expert Systems with Applications.
  • Kaneko, Y., & Yada, K. (2016). Fractal Dimension of Shopping Path: Influence on Purchase Behavior in a Supermarket. Procedia Computer Science, 96, 1764-1771.
  • Nakano, S., & Kondo, F. N. (2018). Customer segmentation with purchase channels and media touchpoints using single source panel data. Journal of Retailing and Consumer Services, 41, 142-152.
  • Qi, J., Zhang, Z., Jeon, S., Zhou, Y. (2016). Mining customer requirements from online reviews: A product improvement perspective. Information & Management, 53 (8), 951-963.
  • Rodrigues, F., & Ferreira, B. (2016). Product recommendation based on shared customer's behavior. Procedia Computer Science, 100, 136-146.
  • Tanaka, T., Hamaguchi, T., Saigo, T., & Tsuda, K. (2017). Classifying and Understanding Prospective Customers via Heterogeneity of Supermarket Stores. Procedia Computer Science, 112, 956-964.
  • Tsai, C. Y., Li, M. H., & Kuo, R. J. (2017). A shopping behavior prediction system: Considering moving patterns and product characteristics. Computers & Industrial Engineering, 106, 192-204.
  • Vidden, C., Vriens, M., & Chen, S. (2016). Comparing clustering methods for market segmentation: A simulation study. Applied Marketing Analytics, 2(3), 225-238.
  • Vincent, O. R., Makinde, A. S., Salako, O. S., & Oluwafemi, O. D. (2018). A self-adaptive k-means classifier for business incentive in a fashion design environment. Applied Computing and Informatics, 14(1), 88-97.
  • Weng, C. H. (2016). Identifying association rules of specific later-marketed products. Applied Soft Computing, 38, 518-529.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emrah Bilgiç 0000-0002-9875-2299

M.Fevzi Esen Bu kişi benim 0000-0002-9875-2299

Yayımlanma Tarihi 7 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 29 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bilgiç, E., & Esen, M. (2018). ENDÜSTRİ 4.0 IŞIĞINDA VERİ MADENCİLİĞİ VE PAZARLAMA: SON GELİŞMELER, YENİ TRENDLER. İşletme Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 21-29.

İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus