Etnografik
metot inovasyonda en temel soru olan “kullanıcı ne isterin” cevabının
sağlanmasında derin iç görü sağlar. Örnekte, havalandırma bakımında çalışan bir
teknisyeni ete kemiğe büründürülerek hayattan ve işten beklentileri tanıtıldıktan
sonra, bir rutin iş günü kronolojik zamanlamayla aktarılması gerçekleştirildi. Özellikle
işteki karşılaştığı sorunlar ile gurur, sevinç, korku, çekingenlik yaşadığı duygusal
anlar vurgulandı. Sonrasında inovasyon ekibi bu tipleme için oluşturulması planlanan
arayüzde olması gereken özellikleri belirledi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus