Globalleşme ile birlikte
dünya çapında birçok işletmenin aynı anda ürün/hizmet sunduğu günümüzde,
pazarda başarılı olabilmek için pazarlama araçlarının optimum şekilde
kullanılması gerekmektedir. Fakat ne yazık ki KOBİ’ler, kendilerine has
özellikleri ve problemlerinden dolayı pazarlama konusunda ciddi sorunlar
yaşamaktadır. Araştırmanın temel amacı, sanayi ve hizmet sektöründe faaliyet
gösteren KOBİ’lerin iç pazardaki pazarlama sorunları arasındaki farklılıkları
tespit etmektir. Araştırmanın yan amacını ise, çalışan sayısı, yıllık ciro,
pazarlama departmanı sahipliği, müşteri ve pazar veri tabanı sahipliği, aktif
iş planı sahipliği, üst yönetim seviyesine raporlama ve dış pazarlarda faaliyet
gösterme gibi genel özelliklere sahip KOBİ’lerin iç pazardaki pazarlama
sorunları arasındaki farklılıkları ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla, İTO üyesi 312
KOBİ üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, sanayi ve
hizmet sektöründe faaliyet gösterenler KOBİ’ler arasında “Pazarlama
Araştırması ve Pazarlama Karması Sorunları” faktöründe arasında
farklılık tespit edilmiştir. Bununla birlikte araştırmanın yan amacında
belirtilen unsurların bazıları ile hem “Pazarlama
Planları ve Stratejileri Sorunları” hem de ““Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Karması Sorunları” faktörlerinde
farklılık tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |
İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus