Bu makalede
ilk devir bazı zahitler ile mutasavvıfların üzerinde durdukları Kur’anî kavramlardan
birisi olan yakîn terimi ele alınmıştır. Öncelikle yakîn teriminin kavramsal
boyutuna değinildikten sonra bu ıstılah hakkında ilk devir sûfîlerinin
görüşlerine yer verilmiştir. Yakîn terimiyle ilgili âyet ve hadisler tespit
edilerek sûfîlerin yaptığı yorumlar üzerinde durulmuştur. Yakîn terimiyle
ilgili önde gelen mutasavvıfların yorumları da tespit edilerek
değerlendirilmiştir. Yakîn teriminin mertebeleri ve bu kategorilerle ilgili
bazı kavramlar eşliğinde detaylı bilgiler sunulmuştur.
Ali b. Osman Cüllâbî Hücvirî, çev: Süleyman Uludağ,. Keşfu’l-Mahcûb. İstanbul: Dergah Yayınları, 2014.
Baltacı, Cahid. Tasavvuf Lügatı. İstanbul: Gelenek Yayınları, 2011.
Cebecioğlu, Ethem. Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü. Ankara: Otto yayınları, 2014.
Cürcânî, Ebü'l-Hasan Seyyid Şerif Ali b. Muhammed b. Ali. et-Ta'rifât. Beyrut: Dâru’l Kütübü’l İlmiyye, 1983.
Çakmaklıoğlu, M. Mustafa. İbn Arabî’de Ma’rifetin İfadesi. İstanbul: İnsan Yayınları, 2007.
Ebû Bekr Muhammed b. İbrâhim el-Buhari Kelâbâzî, Ahmed Şemseddin (thk.). et-Taarruf li-mezhebi ehli't-tasavvuf. Beyrut: Dârü’l Kütübü’l-İlmiyye, 1993.
Ebû İsmail el-Herevi, şrh. Afifüddin Süleyman b. Ali b. et-Tilimsani, ve nşr. Abdülhafız Mansur. Menazilü's-sairin ile'l-hakkı'l-mübin. Tunus: Dârü't-Türkî, 1989.
Ebû Nasr Abdullah b. Ali et-Tusi Serrâc, thk. Abdulhalim Mahmûd, Tâhâ Abdulbâkî Surûr. el-Lüma’. Kahire: Dârü'l-Kütübi'l-Hadise bi Mısr, 1960.
Karadaş, Cağfer. «Yakin ve İtikad.» Kelamda Bilgi Problemi: Bildiriler. Bursa: Uludağ Üniversitesi, 2003. 231-241.
Kemâleddin Abdürrezzâk b. Ahmed Kâşânî, Ahmed Abdurrahim Sayih (thk.), Tevfik Ali Vehbe, Amir Neccar. Letaifü’l-İ’lam fî İşarati Ehli’l-ilham. Kahire: Mektebetü's-Sekâfeti'd-Diniyye, 2005.
Komisyon. Kur'an Yolu Türkçe Meal ve Tefsir. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2017.
Manzur, Ebü'l-Fazl Muhammed b. Mükerrem b. Ali el-Ensârî İbn. Lîsânü’l-Arab. Beyrut: Dâru’l-Fikr, 2008.
Mevlânâ Celâleddin Rûmî, çev.Veled İzbudak, Der.Abdülbaki Gölpınarlı. Mesnevî. Konya: Konya Büyükşehir belediyesi kültür yayınları, 2004.
Muhyiddîn, İbn Arabî, çev.Osman Yolcuoğlu,. Kitâbü’l-Yakîn. İstanbul: Gelenek Yayınları, 2016.
Polater, Kadir. «Kur’an’a Göre Bilgi-İman İlişkisi ve Yakîn Kavramı.» EKEV Akademi Dergisi , 2013: 55-69.
Ali b. Osman Cüllâbî Hücvirî, çev: Süleyman Uludağ,. Keşfu’l-Mahcûb. İstanbul: Dergah Yayınları, 2014.
Baltacı, Cahid. Tasavvuf Lügatı. İstanbul: Gelenek Yayınları, 2011.
Cebecioğlu, Ethem. Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü. Ankara: Otto yayınları, 2014.
Cürcânî, Ebü'l-Hasan Seyyid Şerif Ali b. Muhammed b. Ali. et-Ta'rifât. Beyrut: Dâru’l Kütübü’l İlmiyye, 1983.
Çakmaklıoğlu, M. Mustafa. İbn Arabî’de Ma’rifetin İfadesi. İstanbul: İnsan Yayınları, 2007.
Ebû Bekr Muhammed b. İbrâhim el-Buhari Kelâbâzî, Ahmed Şemseddin (thk.). et-Taarruf li-mezhebi ehli't-tasavvuf. Beyrut: Dârü’l Kütübü’l-İlmiyye, 1993.
Ebû İsmail el-Herevi, şrh. Afifüddin Süleyman b. Ali b. et-Tilimsani, ve nşr. Abdülhafız Mansur. Menazilü's-sairin ile'l-hakkı'l-mübin. Tunus: Dârü't-Türkî, 1989.
Ebû Nasr Abdullah b. Ali et-Tusi Serrâc, thk. Abdulhalim Mahmûd, Tâhâ Abdulbâkî Surûr. el-Lüma’. Kahire: Dârü'l-Kütübi'l-Hadise bi Mısr, 1960.
Karadaş, Cağfer. «Yakin ve İtikad.» Kelamda Bilgi Problemi: Bildiriler. Bursa: Uludağ Üniversitesi, 2003. 231-241.
Kemâleddin Abdürrezzâk b. Ahmed Kâşânî, Ahmed Abdurrahim Sayih (thk.), Tevfik Ali Vehbe, Amir Neccar. Letaifü’l-İ’lam fî İşarati Ehli’l-ilham. Kahire: Mektebetü's-Sekâfeti'd-Diniyye, 2005.
Komisyon. Kur'an Yolu Türkçe Meal ve Tefsir. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2017.
Manzur, Ebü'l-Fazl Muhammed b. Mükerrem b. Ali el-Ensârî İbn. Lîsânü’l-Arab. Beyrut: Dâru’l-Fikr, 2008.
Mevlânâ Celâleddin Rûmî, çev.Veled İzbudak, Der.Abdülbaki Gölpınarlı. Mesnevî. Konya: Konya Büyükşehir belediyesi kültür yayınları, 2004.
Muhyiddîn, İbn Arabî, çev.Osman Yolcuoğlu,. Kitâbü’l-Yakîn. İstanbul: Gelenek Yayınları, 2016.
Polater, Kadir. «Kur’an’a Göre Bilgi-İman İlişkisi ve Yakîn Kavramı.» EKEV Akademi Dergisi , 2013: 55-69.