Bu çalışma, ilahiyat fakültesi öğrencilerinin bitirme ödevi/tezi hazırlarken yaşadıkları sorunları, bu süreçte öğrenciyi motive eden faktörleri, bitirme ödevi/tezi konusunun belirlenmesinde etkili olan unsurları, danışman ile yaşanılan problemleri ve bitirme ödevine/tezine bakış açılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemleri arasında yer alan fenomenolojik (olgu-bilim) yaklaşım temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, ilahiyat fakültesinden mezun olmuş ve bitirme ödevi hazırlamış 50 öğrenci oluşturmaktadır. Yapılan çalışmada, veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Google Form, Zoom ve Microsoft teams programları yoluyla yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, ilahiyat fakültesi lisans programı öğrencileri bitirme ödevi hazırladıkları dönemde yaşanılan sorunların lisans programının yoğunluğu, zaman yetersizliği ve teknik yetersizlikten kaynaklandığını ifade etmişlerdir. Öğretim elemanı ile yaşanılan problemler ise iletişimsizlik, akademik destek görememe, konu sınırlama, ilgisizlik olarak sıralanmıştır. Bu süreçte katılımcıları motive eden etkenler ise çoğunlukla sürekli öğreniyor olma, hırs, aile, kişisel gelişime katkı sağlama gibi bireysel faktörlerden oluşmuştur. Sonuç olarak genel olarak katılımcıların bitirme ödevine karşı olumlu bir tutum sergiledikleri, onların bireysel ve akademik gelişimlerine katkı sağladığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 13 |